Kallmeg teit. Gruer meg til lege:(

UngeSpire

gravid, septemberspire <3
Skal til lege på mandag hvis de hadde tid å skrive sykemelding ellers får jeg time neste onsdag. Problemet er at min faste lege (kjempe grei dame) er på ferie så må til en annen en. En mann jeg ikke kjenner. Er redd for å ikke bli forstått og bli nektet en sårt trengt sykemelding

Bekkenet og ryggen verker, hodepine, mye psykisk hjemme. Klarer nesten ikke gå på mat butikken. Sover ikke om natten lenger nesten heller. Sliter med kynnere når i bevegelse. Skal ikke i perm før midten av september :(

Jobben forstår ikke når jeg forklarer hvordan ting er og svarer bare "vi ses på jobb til uka". Er forløpig i ferie.er 31+3 idag. Jobber på skole/sfo. De sier bare "du klarer å jobbe"

Legen min ville egentlig skrive sykemelding forrige kontroll men det var midt i min ferie og ho kunne ikke datere så langt frem i tid når jg ikke var i jobb elns. Tenker hva jeg gjør hvis han mannlige nekter meg :(

Har dere noen tips/ord til meg?

Last edited:
Med såpass med plager bør det ikke være noe problem å få sykemelding, så jeg tror det går bra, jeg! :) Heldigvis er jo de fleste leger forståelsesfulle. Og hvis ikke så må jo den faste legen din komme hjem på ett eller annet tidspunkt - selv om jeg skjønner det ikke er fristende å vente! Men fortell vikaren at hun ville sykemelde deg sist, så tviler jeg på at det blir noe problem :) Lykke til!

Med såpass med plager bør det ikke være noe problem å få sykemelding, så jeg tror det går bra, jeg! :) Heldigvis er jo de fleste leger forståelsesfulle. Og hvis ikke så må jo den faste legen din komme hjem på ett eller annet tidspunkt - selv om jeg skjønner det ikke er fristende å vente! Men fortell vikaren at hun ville sykemelde deg sist, så tviler jeg på at det blir noe problem :) Lykke til!
Håper det går bra. Ellers klarer jeg ikke hverdagen. Takk. Skulle ønske det var mandag nå

Det går nok veldig fint skal du se! Skal også til legevikar på fredag og skal be om sykmelding. Jeg spør ikke.. jeg krever! Jeg vet best selv hva jeg fikser og orker. ;) Og nok er nok!

Dette ordner seg. Og hvis du merker at dette er en lege som misliker sykemeldinger og ikke kommer til å tilby, så bare sier du det rett ut at det vil du ha! Ikke gå derfra før du har sykemeldingen i hånden.

Dette ordner seg. Og hvis du merker at dette er en lege som misliker sykemeldinger og ikke kommer til å tilby, så bare sier du det rett ut at det vil du ha! Ikke gå derfra før du har sykemeldingen i hånden.
Vet liksom ikke hva jeg skal si. Når jeg sier hvordna jeg har det så blir jeg nesten ledd av

Da må jeg si du har dårlige kollegaer! Og en lege kan ikke le av deg... Jeg skjønner at du kvier deg pga reaksjoner du har fått fra andre, men jeg tror og håper at du blir tatt på alvor og møtt på en fin måte av vikarlegen :-) Om du kjenner deg frustrert, sliten og ikke lyttet til, så er det ikke flaut om det kommer en tåre eller to heller.. DU vet best selv hva du trenger :-) Lykke til! <3 Husk at legene skal være på din side, og selv om det finnes noen idioter så er de i mindretall.. :-)

Da må jeg si du har dårlige kollegaer! Og en lege kan ikke le av deg... Jeg skjønner at du kvier deg pga reaksjoner du har fått fra andre, men jeg tror og håper at du blir tatt på alvor og møtt på en fin måte av vikarlegen :-) Om du kjenner deg frustrert, sliten og ikke lyttet til, så er det ikke flaut om det kommer en tåre eller to heller.. DU vet best selv hva du trenger :-) Lykke til! <3 Husk at legene skal være på din side, og selv om det finnes noen idioter så er de i mindretall.. :-)
Skal prøve å få en time på fredag, pga helsa mi. Håper de forstår

Når jeg har trengt sykemelding, så har jeg bare sagt at jeg er kommet der for sykemelding og ikke noe annet. Har sagt at det rett og slett ikke går lengre nå med bekkenplager og slikt.

Forhåpentligvis så har fastlegen din notert at du egentlig skulle hatt sykemelding sist, slik at vikaren kan lese det :)

Lykke til!

Når jeg har trengt sykemelding, så har jeg bare sagt at jeg er kommet der for sykemelding og ikke noe annet. Har sagt at det rett og slett ikke går lengre nå med bekkenplager og slikt.

Forhåpentligvis så har fastlegen din notert at du egentlig skulle hatt sykemelding sist, slik at vikaren kan lese det :)

Lykke til!
Håper det. Er sårende å ikke bli trodd

Lykke til!
Samme her! :) Håper det ordner seg for deg!

Back
Topp