Kallenavn

Samboeren har et kallenavn på meg, men han er den eneste. Ene lederen min kommer stadig med nye "kallenavn", men de brukes bare en gang eller to... mens den andre for øyeblikket kaller meg "den vandrende magen" (hun vet at jeg tåler det, og gravidemagen er jo det første som kommer inn døra :p ).

Kom på en til: pappa har et kallenavn på meg som jeg vurderte å ta som mellomnavn fordi jeg hørte det mer enn mitt faktiske navn :P

Mamma har kalt meg Olga Marie som kjælenavn helt siden jeg var liten (jeg sang så skjærende falskt, men elska å synge), og bruker det enda. Kun mamma som bruker det, og jeg reagerer lile lett på det, som på mitt eget navn. Har selv dobbeltnavn med bindestrekt, så en del bruker initialene mine, og samboeren bruker ofte bare etternavnet mitt.

Mamma har alltid kalt meg linus og lussa- heter Caroline :happy: mannen kaller meg "hønny" (Honey på Fredrikstad dialekt :angelic:)

Forkortelse av navnet mitt er ok, på en spesifikk måte, mange som sier navnet mitt feil fordi det finnes en vanligere måte å skrive det.
Svarer på en gang med rare navn forbundet med spill osv, Tiger er ett av dem.

Nei heldigvis ikke nå lenger. Faren til barndomsvenninda mi ga meg et kallenavn jeg viiirkelig hatet for det hørtes jo bare stygt ut og hadde ingenting med navnet mitt å gjør sånn egentlig ( heter det samme som en død forfatter og han startet å kalle meg for etternavnet hennes)

Har altid hatet det, har omsidet mistet kontakten med barndomsvenninden fordi vi har gått forskjellige veier i livet så nå hører jeg det heldigvis ikke noe mer.

Har hatt masse kallenavn opp gjennom barndommen, pappa har alltid funnet på masse tøysenavn til oss barna :-) Nå er det jeg som knapt kaller barnet mitt ved navn, har masse kallenavn på han tilpasset ulike situasjoner :-p

Har ett kjælenavn som er er utdrag fra mitt faktiske navn. Foreldrene mine bruker det mye.. faktisk bruker de kun det når de snakker til meg, men bruker det ordentlige navnet når de snakker om meg :P

Har hatt masse kallenavn opp gjennom barndommen, pappa har alltid funnet på masse tøysenavn til oss barna :) Nå er det jeg som knapt kaller barnet mitt ved navn, har masse kallenavn på han tilpasset ulike situasjoner :p

Haha, som far så datter? :happy:

Nei heldigvis ikke nå lenger. Faren til barndomsvenninda mi ga meg et kallenavn jeg viiirkelig hatet for det hørtes jo bare stygt ut og hadde ingenting med navnet mitt å gjør sånn egentlig ( heter det samme som en død forfatter og han startet å kalle meg for etternavnet hennes)

Har altid hatet det, har omsidet mistet kontakten med barndomsvenninden fordi vi har gått forskjellige veier i livet så nå hører jeg det heldigvis ikke noe mer.

Det verste er når folk kaller en noe som en ikke liker, og spesielt hvis de fortsetter å kalle en det til tross for at man sier ifra hva man syns om det o_O

Samboeren har et kallenavn på meg, men han er den eneste. Ene lederen min kommer stadig med nye "kallenavn", men de brukes bare en gang eller to... mens den andre for øyeblikket kaller meg "den vandrende magen" (hun vet at jeg tåler det, og gravidemagen er jo det første som kommer inn døra :p ).

Så lenge du syns det er greit, så kan det jo være litt artig. Men bare husk å si ifra hvis du syns det blir nok :happy:

Mamma har kalt meg Olga Marie som kjælenavn helt siden jeg var liten (jeg sang så skjærende falskt, men elska å synge), og bruker det enda. Kun mamma som bruker det, og jeg reagerer lile lett på det, som på mitt eget navn. Har selv dobbeltnavn med bindestrekt, så en del bruker initialene mine, og samboeren bruker ofte bare etternavnet mitt.

Så fantastisk herlig :happy::Heartred

Det verste er når folk kaller en noe som en ikke liker, og spesielt hvis de fortsetter å kalle en det til tross for at man sier ifra hva man syns om det o_O
Jeg klippet meg veldig kort en gang jeg var litt mindre (mamma måtte rette opp skaden så godt det lot seg gjøre, da jeg hadde tatt mye enkelte steder) og som du ser så er navnet mitt Anne. Jeg gikk under "Arne" etter det, og det fulgte meg i mange år. Til og med den dag idag kan det få folk i familien til å trekke på smilebåndet, og jeg hater det :@

Jeg klippet meg veldig kort en gang jeg var litt mindre (mamma måtte rette opp skaden så godt det lot seg gjøre, da jeg hadde tatt mye enkelte steder) og som du ser så er navnet mitt Anne. Jeg gikk under "Arne" etter det, og det fulgte meg i mange år. Til og med den dag idag kan det få folk i familien til å trekke på smilebåndet, og jeg hater det :@

Jeg klippet meg veldig kort en gang jeg var litt mindre (mamma måtte rette opp skaden så godt det lot seg gjøre, da jeg hadde tatt mye enkelte steder) og som du ser så er navnet mitt Anne. Jeg gikk under "Arne" etter det, og det fulgte meg i mange år. Til og med den dag idag kan det få folk i familien til å trekke på smilebåndet, og jeg hater det :mad:

Åh, at ikke de kan ta et hint. Når personen som blir kalt det ikke liker det så syns jeg de skal respektere det og slutte å kalle deg for det :(

Back
Topp