Kall meg blond - foreldrepenger.

Mor kan søke etter uke 26 sa NAV til. Nå vi får bekreftelse fra legen om termin.

Ja man kan søke fra uke 26 men nav (det står på siden) anbefaler å søke seks uker før permisjon for å få mest mulig oppdatert lønn. Ellers må man sende inn nye lønnspapirer. Sånn har jeg forstått det.

Eg spurte NAV om dette med veke 26 kontra 6 veker før permisjon. Ho eg snakka med sa at mor helst burde sende inn etter å ha fått bekreftelse i veke 26, men det var viktig at far ikkje søkte før 6 veker før han ville ha permisjon. Mor måtte ikkje sende inn ny lønnsinformasjon om søknaden var sendt etter veke 26:-)

Eg spurte NAV om dette med veke 26 kontra 6 veker før permisjon. Ho eg snakka med sa at mor helst burde sende inn etter å ha fått bekreftelse i veke 26, men det var viktig at far ikkje søkte før 6 veker før han ville ha permisjon. Mor måtte ikkje sende inn ny lønnsinformasjon om søknaden var sendt etter veke 26:)

Ja det var det jeg fikk også beskjed om:) At hvertfall mor kan sende inn søknaden etter uke 26. Den 6 uker før permisjonenn skulle jeg bare se over. Man kan lese om det på foreldrepenger på facebook. Leste det der også:)

Jeg ville kanskje tatt en tlf til lønningskontoret i kommunen du jobber i, spurt de om hvordan de gjør det i din kommune :) bare spør om det er kommunen som utbetaler "lønn" når man er i permisjon, at de søker om refusjon fra NAV! :) det er helt klart det beste og letteste for deg om de gjør det, for da får du bare lønnen din dom vanlig fra jobben med feriepengegrunnlag og det hele, så er det arbeidsplassen din som må ordne alt i forhold til NAV :) med andre ord slipper du sene/ forsinkede utbetalinger osv ;) Hehe.. Men de på lønningskontoret i kommunen din bør absolutt vite det hvis du ikke finner noen andre som vet :) eller som sagt ta en tlf til NAV, mulig de også har den oversikten :)

Oki, nå fyller jeg for harde livet her. Føler jeg har ganske grei kontroll.
Men så kommer jeg til punkt 2. Er det noen som kan dette. hehe...
Du skal jo skrive periode du er i arbeid, så står det på nav sine sider at hvis du fortsatt er ansatt i samme jobb når du går i permisjon, så kan du la til-dato stå blank. Her fylte jeg inn permisjonsdato jeg. Må jeg da dra å få printa ut nye papirer? :S

Back
Topp