Kalkun tilbehør?

Escuro

Forumet er livet
Jeg skal lage kalkun i morgen. Pleier lage den med dampede/gratinerte poteter, god saus og grønnsaker eller salat til. Men så så vi en episode av en amerikansk serie hvor de hadde Thanksgiving, og satte frem ørten ildfaste former med tilbehør og gudene vet hva. Da ville jo seff samboeren ha noe slikt tilbehør, men etter å ha googlet litt for å finne ut hva dette er, ble jeg bare kvalm [:'(]

Søtpoteter med marshmallows??
Gresskarpai?
Gratinerte tranebær??

Noen som har litt mer fornuftige forslag til tilbehør? Tenkte lage waldorfsalat, rosèpeppersaus og valnøttsaus, og ha rødkål. Har amandinepoteter som jeg vurderer å dampkoke.

Jeg pleier å lage den sånn som du skriver men det som fasinerte meg er:

Trenger DU virkelig noe tilbehør til kalkun...????? [:D][:D][:D][:D][:D][:D] Eller er det mer for gjestene sin skyld kanskje, hahahahahah!!!!!

Hehe, det kan jeg desverre ikke hjelpe deg med..
Vi bruker å ha waldorf salat, mandel poteter, rosenkål, 2 forskjellige sauser, litt andre forskjellige grønnsaker, men man kan også gratinere litt brokkoli og blomkål i ei ildfast form[:)]
Også stapper vi kalkunen med eple båter, lurer på om pappa tok inni svisker i fjor også.. hehee..

Men altså, tror ikke søtpoteter med marsmellow blir no hit nei [:D] hehe..
Det hørtes virkelig ikke godt ut.. haha..

ORIGINAL: Trone

Trenger DU virkelig noe tilbehør til kalkun...????? [:D][:D][:D][:D][:D][:D] Eller er det mer for gjestene sin skyld kanskje, hahahahahah!!!!!

Busted.. [8|] Selvsagt er tilbehøret for å distrahere gjestene, så de spiser mindre kalkun og det blir mer til meg *fråtse i rester* AAAAAAHHH!!!! YESSSS!!! *orgasmic*

Jeg synes waldorf og rosenkål er godt, enkelt og greit. Med gode poteter og MASSE MASSE saus og masse tyttebær [:D]

ORIGINAL: Escuro

ORIGINAL: Trone

Busted.. [8|] Selvsagt er tilbehøret for å distrahere gjestene, så de spiser mindre kalkun og det blir mer til meg *fråtse i rester* AAAAAAHHH!!!! YESSSS!!! *orgasmic*

Gottcha!!!!!!!!!!!!!!!! [:D][:D][:D][:D][:D]

*blush*

Hjemmelaget waldorfsalat MÅ man bare ha, det er snaddergodt[:)]
Kunne spist bare det, jeg[;)]

Takker for tips [:D] Nå tror jeg at jeg er i havn med tilbehøret...

Dampkokte amandine-poteter
Crispy og frisk salat
waldorfsalat
valnøttsaus
granateplesaus
hvitløksbaguetter
stekte champignon
Og kanskje noe rosenkål...
Og så er jeg veldig glad i kålrabistappe... [8|]

Blir kanskje litt mye, men skal jo tross alt spise rester på søndag også [8D]

Waldorfsalat og tilbehør lager jeg i morgen før jeg stikker på Bergenstreff. Og så pensler og krydrer jeg kalkunen og legger den klar i en stekepose, slik at min kjære kan slenge den i ovnen. Så tipper det blir middag i 6-7 tiden på kvelden. Yummy!!!

Hehe, jeg også er SYKT glad i kålerabi stappe så det går til alt [:D]
kos deg masse med kalkun, ååå det fikk jeg så sykt lyst på nå.. huff... kanskje det blir søndags middag på søndan? [8D]

Liker best poteter,gode grønnsaker,karrisaus og ris ved siden av kalkun jeg

Jeg har ikke peiling på kalkun og hva som er godt, siden jeg ikke liker det og aldri har laget det heller, men jeg ble sulten av å lese denne tråden. [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Tussa og Sofie

Jeg synes waldorf og rosenkål er godt, enkelt og greit. Med gode poteter og MASSE MASSE saus og masse tyttebær [:D]

Enig med denne fruen...[;)]

Trur eg skal kle meg ut som sønnen til Escuro når hun skal heim igjen, for da kan eg også få god middag[:D][:D][:D][:D][:D]

Crispy og frisk salat
waldorfsalat
valnøttsaus
granateplesaus
hvitløksbaguetter
stekte champignon

Waldorfsalat og tilbehør lager jeg i morgen før jeg stikker på Bergenstreff. Og så pensler og krydrer jeg kalkunen og legger den klar i en stekepose, slik at min kjære kan slenge den i ovnen. Så tipper det blir middag i 6-7 tiden på kvelden. Yummy!!!

Duuuuuue, vi kan heeeelt sikkert ta middagstreff hos deg istedenfor på egon altså...!!! [8|][8D][8D][8D][8D]

ORIGINAL: Ariana

Crispy og frisk salat
waldorfsalat
valnøttsaus
granateplesaus
hvitløksbaguetter
stekte champignon

Duuuuuue, vi kan heeeelt sikkert ta middagstreff hos deg istedenfor på egon altså...!!! [8|][8D][8D][8D][8D]

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa  Eg er med eg er med eg er med

jeg pleier å ha rødkål (som jeg lager selv) og fløtesausen som de viser oppskrift til i prior sine kalkuner. nyyyyydelig saus. rosenkål har vi og hatt og waldofsalat. de to siste er bare hvis noen etterlyser det på forhånd:)

Back
Topp