Kalkun hjelp!!

Frøkna17

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Jeg skal lage kalkun middag til 6 personer i morgen for første gang! Det blir ingen nyttårsaften uten og nå som jeg bor for meg selv må jeg lage det selv [:)]
Har du noen tips ? Noe jeg ikke skal gjøre? Noe jeg burde gjøre?
Hvordan lager jeg en god saus og god kalkun. Hehe.

Fortell hvordan dere gjør det [:D]
Takk takk

Fyll kalkunen med stuffing.

Legg kalkunen inn i stekepose og klipp hull i d ene hjørnet. Legg den i langpanna.

Har du kjøpt kalkun med "innebygd" termometer, så popper den ut når kalkunen er ferdig. Helt genialt. Og da er den så saftig og god atte. [:)]

Jeg lager alltid fløtesaus til. j kjøper ferdigpose på butikken j da. Men hell i kraften fra kalkunen, d kommer t å ligge kraft i stekeposen når den er ferdig. Da blir sausen ekstra god. Og hell fløte i sausen også.

Lykke til [:)]

ORIGINAL: Sorland

Fyll kalkunen med stuffing.

Ja, jeg fikk beskjed om å fylle den med Eplebiter og svisker [:D]

ORIGINAL: matvrak

Legg kalkunen inn i stekepose og klipp hull i d ene hjørnet. Legg den i langpanna.

Har du kjøpt kalkun med "innebygd" termometer, så popper den ut når kalkunen er ferdig. Helt genialt. Og da er den så saftig og god atte. [:)]

Jeg lager alltid fløtesaus til. j kjøper ferdigpose på butikken j da. Men hell i kraften fra kalkunen, d kommer t å ligge kraft i stekeposen når den er ferdig. Da blir sausen ekstra god. Og hell fløte i sausen også.

Stekeposee?? Hehe. Er det noe man får kjøpt på butikken eller [8|]
Har innebygd termometer ja [;)].

ORIGINAL: Frøkna17

Stekepose får du kjøpt på matbutikkene [;)] Ligger i samme hylle som brødposene, plastfolie og de tinga der [:)]

ORIGINAL: Frøkna17

Stekepose får du kjøpt på matbutikkene [;)] Ligger i samme hylle som brødposene, plastfolie og de tinga der [:)]

Bare husk på å se at du kjøper riktig str. Er forskjellig str på posene. Og bedre med for stor pose enn for liten [;)]

ORIGINAL: Ophelia

Jeg lagde denne igår, kjempegod og fikk masse skryt!!
http://www.jamieoliver.com/recipes/turkey-recipes/best-roast-turkey-christmas-or-any-time

saus lagde jeg av kraft som jeg kokte på avskjæret som fulgte med inni kalkunen. (smør+mel brunet og spedde med kraften)
serverte med stekte poteter, hj.laget rødkål og kjøpte sånn "selskapsblanding" på rema1000-gulrøtter, aspargesbønner og minimais...
kan anbefales[:D]

Takk takk[:D]

langtidssteik den på 72 grader i 7-9 timer.Den er så saftig og god. fyll den med svisker og epler. legg litt løk rundt i langpannen sammen med litt vann.

Back
Topp