Kalendergaver til voksne

Jeg så nylig en te-kalender fra pukka som jeg ble helt gira over.. Jeg er da glad i te :p kan det være en idé?
Viktigste er vel egentlig å vite hvem du skal lage til.
Sokker, en liten krukke ansiktskrem eller noe slikt? Små dusjsåpe fra body shop, selv om jeg er voksen(på papiret ihvertfall :hilarious:) synes jeg det er spennende å prøve ut nye dusjsåpe. Sjokolader, julekaker, hva liker personen å gjøre på fritiden, kanskje du finner noen gode ideer der?sminkefjernerwipes? after shave? Man får aldri før mange hårstrikk, skrubbevotter..
Kanskje jeg må hive meg rundt og lage en til mannen :joyful:

Jeg vil i alle fall påstå at en er en for mye av hårstrikk og skrubbevotter for min mann [emoji6]

Reelt mener jeg også at det er lettere for ham å gi til meg enn motsatt. Særlig når han slanker seg og ikke vil ha sjokolade...

Bestefar får årlige øl kalenderen

Gubben vil ikke ha. Men iddeer

Slips
Sokker
Votter
Luer
Hansker
Gaver fra eks fotballlaget
God vin
Bilde av barna
Ting han trenger å bytte ut men aldri før bytta ut
Bokser
Kinobilletter

Jeg så nylig en te-kalender fra pukka som jeg ble helt gira over.. Jeg er da glad i te :p kan det være en idé?
Viktigste er vel egentlig å vite hvem du skal lage til.
Sokker, en liten krukke ansiktskrem eller noe slikt? Små dusjsåpe fra body shop, selv om jeg er voksen(på papiret ihvertfall :hilarious:) synes jeg det er spennende å prøve ut nye dusjsåpe. Sjokolader, julekaker, hva liker personen å gjøre på fritiden, kanskje du finner noen gode ideer der?sminkefjernerwipes? after shave? Man får aldri før mange hårstrikk, skrubbevotter..
Kanskje jeg må hive meg rundt og lage en til mannen :joyful:
Det har jeg gitt til venninner i flere år, tekslender er koselig :)
Takk for tips, den vanskeligste er egentlig mamma

Jeg vil i alle fall påstå at en er en for mye av hårstrikk og skrubbevotter for min mann [emoji6]

Reelt mener jeg også at det er lettere for ham å gi til meg enn motsatt. Særlig når han slanker seg og ikke vil ha sjokolade...
He he for mamma også siden hun ikke bruker det og ikke mannen heller

He he for mamma også siden hun ikke bruker det og ikke mannen heller
Mamma også. Henne lager jeg ikke kalender til, men hun driver med kortlaging, så der er nok å ta av innen dies, stempel, papir etc...

Å så enkelt det hadde vært å gitt kalender til henne
Ja, men da burde jeg gi pappa også. Og det er ikke like lett. Og de gir til hverandre (dvs, hun ordner vel til dem begge. Kaffe og te i fjor. Sjokolade med og uten sukker før)

Gjorde en liten vri sist jul og gav samboer en pakkekalender med nyttige gaver. Var full av vaskemidler og annet vaskeutstyr til julevaska +julepapir,bånd og til og fra lapper. Han tok utfordringen på strak arm og tok julevaska mens jeg tok med ungene uten tur. Han mente at alenetid var en ypperlig kalendergave :p

Tips:

Om du kan å strikke feks. Strikk noen kjøkkenkluter:-) super greit gave å få og kan lages i noen fine farger som passer vedkommenda, kan enkelt kjøpe billig bommulsgarn + veldig raskt å lage:-)

Ellers noen tips, kommer jo litt ann på om det er dame eller man. :-)

-liten vinpose/øl
-snax
-godterier
-neglelakk
-sokker
-duftlys (gjerne med julelukt)
-julepynt?
-krem av ulike slag, hånd, ansikt, kropp etc
-såpe av ulike slag, feks dusjsåpe, shampo/balsam etc
-flaxlodd
-lepomade

Jeg har ikke kjøpt det dyreste, men noe har kostet litt mer og noe litt mindre. Men jeg synes det er viktig at det er noe «nyttig» «kjekt å få» og ikle bare rusk:-)

Har gjerne feks kjøpt 3-4 griseflaks og gitt i forskjellige gaver og vips så har man 3-4 gaver ferdig. Pakker de gjerne inn så man ikke ser hva det er:-)

Har kjøpt feks pakke med sokker å delt de opp så 1 par = 1gave

Lager adventskalender til svigers, der deler jeg opp annenhver dag.
Der Kjøper jeg inn litt forbruksvarer, litt pynt/ julepynt og lar ungene lage noen gaver ( male på kopp, lage juletrepynt, såpelaging, maleri på forskjellige måter, julekort.
Vi bruker også å legge inn en invitasjon på middag og litt flax-lodd.

Mannen har jeg variert litt fra annen hvert år, 1 år julekalender og 1 år stor julestrømpe.

Kalender bruker jeg alt fra flax-lodd, sokker, deo ( av bedre merke ) undertøy til egenpleie til tenester.
Ungene bruker også å legge ned i en ting eller 2.

Julestrømpen bruker jeg å fylle med en dyrere wiskey, snop, sigarer o.l

Vi delte kalenderen i 3 i fjor; hunden, mannen og jeg hadde hver 3. dag :P

Hunden fikk snop/tyggebein eller leker, mannen alt fra flaxlodd til redbull dagen-derpå-julebordet. For oss er det heller tanken som teller enn at det skal være dyrt. I år vurderer jeg hvorvidt vi skal dele opp i 4 (6 dager hver) eller hva vi gjør. Verken hunden, frøkna på 7-8 mnd eller oss trenger 24 luker ;)

Gjorde en liten vri sist jul og gav samboer en pakkekalender med nyttige gaver. Var full av vaskemidler og annet vaskeutstyr til julevaska +julepapir,bånd og til og fra lapper. Han tok utfordringen på strak arm og tok julevaska mens jeg tok med ungene uten tur. Han mente at alenetid var en ypperlig kalendergave :p
Min vasker hus uansett så det skal han slippe å få:)

Ja, men da burde jeg gi pappa også. Og det er ikke like lett. Og de gir til hverandre (dvs, hun ordner vel til dem begge. Kaffe og te i fjor. Sjokolade med og uten sukker før)
Joda ser den , mamma har dansing og turgåing som hobby men litt begrenset hva vi kan gi der

Kjører samme opplegg som til ungene:
Ting de uansett trenger

Og til mannen blir det da i år:
Slips til julebordet
Lørdagsgodt hver lørdag
Kakeform den dagen vi skal bake
Kulepenn den dagen vi skal skrive julekort
Gavepapir den dagen vi skal pakke inn julegaver
Støvklut den dagen vi skal vaske
Sokker med glitter på til Lucia (han bruker dem og, har verdens kuleste sokkesamling, siden han har kleskode på alt annet enn sokkene på jobb [emoji23])
Julegenser til vi skal bort og spise julegrøt

Og så litt «fyll»:
Flaxlodd, vanter, dusjsåpe osv

Har bestillt øl kalender til mannen. Han er ølhund og brygger selv i tillegg så tror den faller i smak.

Kjører samme opplegg som til ungene:
Ting de uansett trenger

Og til mannen blir det da i år:
Slips til julebordet
Lørdagsgodt hver lørdag
Kakeform den dagen vi skal bake
Kulepenn den dagen vi skal skrive julekort
Gavepapir den dagen vi skal pakke inn julegaver
Støvklut den dagen vi skal vaske
Sokker med glitter på til Lucia (han bruker dem og, har verdens kuleste sokkesamling, siden han har kleskode på alt annet enn sokkene på jobb [emoji23])
Julegenser til vi skal bort og spise julegrøt

Og så litt «fyll»:
Flaxlodd, vanter, dusjsåpe osv
For en god plan! :happy:

Back
Topp