kalender

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Spurte tenåringen i dag om han ønsker seg penge- julekalender... aner ikke hva jeg skal finne på til han. Og han er jo så flink å spare.. holder på å spare til noe i sommer.

Så sier han; pengekalender er dyrt, jeg vil ikke være bortskjemt

Aner ikke hva jeg skal finne på

Sjokolade? Hvis har har den instillingen er det jo en safe bet

Kan vel gjøre noe for penga da. En oppgave for hver dag. For så å få penga [emoji38]

Drikker tenåringen te eller kaffi? Finnes jo kalendere med slikt.

En liten godteri-ting hver dag (typ en seigmann liksom), forskjellig hele tiden.. Skal jo ikke ha mye søtt, men koselig med en liten detalj hver dag :-) Eller lapper med ting du/dere kan gjøre (lage nistepakken hans, han velge middag/ få en god kvelds/frokost valgfri dag osv...

Spurte tenåringen i dag om han ønsker seg penge- julekalender... aner ikke hva jeg skal finne på til han. Og han er jo så flink å spare.. holder på å spare til noe i sommer.

Så sier han; pengekalender er dyrt, jeg vil ikke være bortskjemt

Aner ikke hva jeg skal finne på

Må han ha julekalender?

Da hadde jeg kjøpt en sjokoladekalender eller Haribo.

Han må jo ikke ha kalender hvis han ikke har veldig lyst. Men hvis du allikevel ønsker å kjøpe en kalender er jo flaxkalender en god idé? Ikke veldig dyr og er en spennende kalender som kan bli en veldig fin gave om han vinner ;)

Selfølgelig har han lyst på kalender :-)
endte opp med en godterikalender

Kan vel gjøre noe for penga da. En oppgave for hver dag. For så å få penga [emoji38]

Nei, tenkte igrunnen på en kalender med 20 kroning her og der... er vel ikke så mange barn som må vaske huset før de får åpne kalenderen sin..
det koster jo å kjøpe eller lage kalender også..

Fant du ENDA et diskusjonemne rundt penger? [emoji23]

Utifra kommentarer du kommer med, kan jeg tenke meg du er det klassiske nettrollet...
den bitre og misunnelige som bare MÅ spy ut hat og sinne mot de som har mer enn du selv har..

Kanskje gi han en oppgavekalender? Tre oppgaver pr dag, får en liten sum hvis han gjør en, litt mer hvis to og enda litt til hvis han gjør alle tre? Gjerne noen oppgaver han ikke allerede er kjent med, sånn at han kan forberedes på livet hjemmefra? Har vært borti skummelt mange som ikke kan lage mat eller vaske klær, ikke vet hvordan de skal tømme sluken osv. Da får han jo både litt penger og erfaring med ukjente ting?

Edit: kanskje juleforberedelser også som oppgaver?

Back
Topp