Kaldt rom

Eldorado

Forumet er livet
Hvor kaldt er det på rommene til de små?
Vi har sinnsykt kaldt hus altså, og det er ikke satt opp ovn på noen av rommene her i huset. Kun sentralfyr, og den gir ikke fra seg enormt med varme akkurat. Inne på rommet vårt er det omtrent is på innsiden av vinduet, og det er helt forferdeliga ltså, så når snuppa våkner om mårran og skal oppi sengen min syns jeg det er litt fælt[:'(] Våkner ofte på nettene selv fordi det er for kaldt på romme vårt.

På hennes rom er det også kaldt, men ikke i nærheten av å være like kaldt som på vårt. Men jeg er så redd for at hun skal fryse. Tror nok det er neddi 12-13 grader altså. Kaldt er det i hvertfall.. ÆSJ.
Er det FOR kaldt? Leter og leter etter ullpysjer, men jeg finner det ingensteder :(

Vi har varmeovn på hennes rom, og den står på 20 grader. Og noen ganger synes jeg det er for kaldt da også.

de selger jo sånne ulldrakter på cubus...det er ikke føtter på de da, men kan jo bruke sokker[;)] bare ett lite tips[:)]

Det er alltid mellom 12 til 16 grader på Ylvas rom. Leste at den ulitmate sovetemperatur var 12 grader. Vinduet er alltid åpen for frisk luft er ekstremt viktig.

Ullpysj har de på nøstebarn, cubus, name it og ja you name it [;)]

På barnerom er det anbefalt 16-17 grader.. På emilie sitt ligger det på 17-18.. når det er nede i 16 tar jeg ull body og ull strømpis under [;)] står en ovn rett utenfor døren hennes.. liker ikke å ha ovn inne på rommet hennes for da blir lufta så tung.. Er bedre for de å puste når det er frisk luft der inne [;)]

Mener at jeg så ull pysj på cubus og name it [:)][:)]

Jeg har en pjokk med dyneskrekk----dvs at han aldri----ALDRI---finnes under dyna----han ligger på den.
(ikke tro at jeg ikke legger han for kvelden under dyna, altså, for det gjør jeg....men han er over på et blunk......)

Vi har en liten lunk på rommet, og en liten sånn oljeovn---sånn hvit med 4 små hjul.....

Har du prøvd å legge henne i pose? Kan det være varmere?

Her kan vi lufte på rommet t den e nede på 14-15 grader, men innen det har gått 2 tima så e det 19-20 grader der inne.
Men det e pga sambo har en harddisk som står å går døgnet rundt som backup på all dataen vår.(Gir ikke fra seg så mye varme, men et lite rom blir fort oppvarma. Og når det i tillegg e en sprekk under kvær dør som mål ca 5 cm fra dørstokk og opp t døra, og vi har varme i gulvet i gangen så blir det litt varme fra det)
Tobias e som regel oppå dyna når han søvna, men e e inne og brer over han når e går å lægg me.

Anbefalt temp e mellom 17 og 19 grader.

Rommet til gutten vår er også ganske kaldt. Har aldri målt tempen. Men han sover i ullbody, ullpysj fra nøstebarn (hadde foressten ikke klar mg uten disse), og nattpose utpå der + dyne. Da er han god og varm tross kaldt rom [;)]

Vi har ca 18 grader, han sover med ull pysj fra name it og cubis (vi bruker det ihvertfall som pysj). Han sover også på saueskinn og med dun dyne. Han fryser om natta. Men sparker han av seg dyna og fryser så sier han raskt ifra! Trur ungne sier fort ifra om de fryser!!

Vi har ca. 18 - 19 grader. Han sover på skinn og har på seg sovepose (som er et must, siden han sparker av seg dynen). Det virker som å være en grei temp. [:)]

Hvor får dere kjøpt sånn sovepose da?

Back
Topp