Kaldheving av deig

Lean

Forumet er livet
Noen som har prøvd det? Anbefales/anbefales ikke? Er glad i å bake og prøver hele tiden å gjøre det bedre. Har lest om kaldheving men aldri prøvd det. Anyone? Noen som har tips og triks de vil dele?

Jeg kaldhever stort sett alltid når jeg baker rundstykker. Da lager jeg deigen om kvelden og de er klare til å trille ut om morran.

Bruker kaldheving på pizza, slik at jeg kan lage deigen dagen før :-) Er veldig praktisk å ha en ferdig hevet deig når man kommer hjem en fredags ettermiddag og skal begynne på pizzalaging... Gjør det også når jeg begynner å bake på kvelden, og jeg ikke har nok timer i døgnet til å gjør det ferdig:rolleyes: Står i kjøleskapet...

Bruker kaldheving på pizza, slik at jeg kan lage deigen dagen før :-) Er veldig praktisk å ha en ferdig hevet deig når man kommer hjem en fredags ettermiddag og skal begynne på pizzalaging... Gjør det også når jeg begynner å bake på kvelden, og jeg ikke har nok timer i døgnet til å gjør det ferdig:rolleyes: Står i kjøleskapet...

Høres veldig lurt ut [emoji4][emoji1303] Må prøve det en gang!

Samboer pleier ofte å sette brøddeig i gryte og kaldheve i kjøleskap over natta :)

Samboer pleier ofte å sette brøddeig i gryte og kaldheve i kjøleskap over natta :)

Aah, så deigen trenger ikke å stå i kjøleskap [emoji4][emoji1303] Dette er spennende! Må prøve så fort det ikke er en milliard varmegrader ute [emoji38]

Back
Topp