Kalde hender

Jeg har veldig kalde fingertupper, men det har jeg alltid hatt:) Fryser gjør jeg for så vidt alltid også! Men nå sitter jeg under 2 tepper, istedenfor 1.

Deltar i frysegjengen! :P Er iskald og skjelver i blant i stemmen pga jeg er kald! Hihi! :P

Har ikke merket noe kalde hender, men om jeg fryser! Grusomt... Forrige graviditet svettet jeg på bena, type ekstremt - håper jeg slipper unna det denne gangen :p

Dette har kommer i enda større grad nå. Får nesten ikke sove for føttene er så kalde og hendene er på grensen til blå...
Jeg som alltid har vært så varm av meg, skikkelig rart!

Fryser på alt bortsett fra føttene ;) Tidligere i dag var jeg kald på bena men varm på brystet... Termometeret er visst på bærtur ;)

Jeg er generelt mye mer en frysen... Jeg har alltid vært kald av meg, men nå er det ille :p stortsett kald på hendene nesten hele tiden..

Kjernetemperaturen økes litt under svangerskap, som betyr at kroppen må bruke mer krefter på å holde seg varm. Det er ikke alltid så lett å få til helt uten at vi merker det, så da gjør den slik at vi føler oss kalde, slik at vi skal kle på oss mer og generelt oppsøke varme.
Fram til ca uke 8-9 var jeg ekstremt frysen. Nå er kroppstemperaturen lik, men tror kroppen har funnet mer ut av hvordan den kan fyre på egenhånd, for jeg fryser ikke like mye. Nå er jeg mer tilbake på normalt frysenivå :) Kanskje den har økt forbrenninga litt.

Kjernetemperaturen økes litt under svangerskap, som betyr at kroppen må bruke mer krefter på å holde seg varm. Det er ikke alltid så lett å få til helt uten at vi merker det, så da gjør den slik at vi føler oss kalde, slik at vi skal kle på oss mer og generelt oppsøke varme.
Fram til ca uke 8-9 var jeg ekstremt frysen. Nå er kroppstemperaturen lik, men tror kroppen har funnet mer ut av hvordan den kan fyre på egenhånd, for jeg fryser ikke like mye. Nå er jeg mer tilbake på normalt frysenivå :) Kanskje den har økt forbrenninga litt.
Jeg er 10+5 og føler bare frysingen blir verre jo lengre jeg er kommet. Kan nok kanskje ha sammenheng med at heg sitter en del i ro, og derfor er det føtter/tær som blir kalde. Men om natten er det ganske slitsomt med så kalde tær :P
Du er som et leksikon, veldig kjekt for alle oss undrende :D

Jeg også er kjempe kald om kvelden spes og når jeg skal legge meg. Blir kjempe kald på hendene og på føttene :(. Også når jeg til slutt har fått i meg varme og sovner, så våkner jeg av at jeg koker. Også blir jeg kald og fryser igjen.. sånn går no dagene :(

Jeg er 10+5 og føler bare frysingen blir verre jo lengre jeg er kommet. Kan nok kanskje ha sammenheng med at heg sitter en del i ro, og derfor er det føtter/tær som blir kalde. Men om natten er det ganske slitsomt med så kalde tær :P
Du er som et leksikon, veldig kjekt for alle oss undrende :D
Jeg er så glad i fysiologi!
Det er jo som ved feber det her, at termostaten settes litt høyere, og når man da har for lav temperatur i forhold til setpoint vil man fryse - selv om temperature da stiger. Og når man kjenner seg vaaarm betyr det at temperaturen går nedover.
Det vil nok variere hvor mye folk kjenner denne temperaturendringen. Den er jo ikke så stor som ved feber, men jeg ligger ca en grad over det som er normalen for meg. Noen sier jo de føler seg veldig varme når de er gravide. De har nok kropper som er litt i overkant flinke til å fyre :)

Jeg er så glad i fysiologi!
Det er jo som ved feber det her, at termostaten settes litt høyere, og når man da har for lav temperatur i forhold til setpoint vil man fryse - selv om temperature da stiger. Og når man kjenner seg vaaarm betyr det at temperaturen går nedover.
Det vil nok variere hvor mye folk kjenner denne temperaturendringen. Den er jo ikke så stor som ved feber, men jeg ligger ca en grad over det som er normalen for meg. Noen sier jo de føler seg veldig varme når de er gravide. De har nok kropper som er litt i overkant flinke til å fyre :)
Ja, det er jo veldig logisk det du skriver!
Jeg har slitt mye med høyt stoffskifte etter jeg var gravid med mini - så det med at kroppen fyrer kjenner jeg så alt for godt igjen. Det var tider hvor jeg var svett før jeg hadde tørket med etter en dusj :P så egentlig tror jeg bare det er så utrolig uvant for meg å plutselig være kald!

Ja, det er jo veldig logisk det du skriver!
Jeg har slitt mye med høyt stoffskifte etter jeg var gravid med mini - så det med at kroppen fyrer kjenner jeg så alt for godt igjen. Det var tider hvor jeg var svett før jeg hadde tørket med etter en dusj :P så egentlig tror jeg bare det er så utrolig uvant for meg å plutselig være kald!
Ja, da er det litt ny opplevelse for deg. Jeg har egentlig alltid vært varm av meg, men begynte å fryse for fire år siden da jeg fikk kyssesyke. Fryser enda :p

Jeg har fra jeg var barn vært veldig varm! Jeg kunne ikke ha på meg like mye klær som de andre barna og jeg har alltid vært veldig varm på hendene, nesten litt for varm. De siste dagene har jeg begynt å bli veldig kald på hendene. Jeg kan være varm på resten av kroppen, men kald på hendene. Merkelig O.o

Back
Topp