Uff, nei! Jeg ligger på sofaen og nyter litt alene tid med god samvittighetHelt enig! Slapp og trøtt i utgangspunktet, og da hjelper det ikke akkurat å være kald i tillegg...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff, nei! Jeg ligger på sofaen og nyter litt alene tid med god samvittighetHelt enig! Slapp og trøtt i utgangspunktet, og da hjelper det ikke akkurat å være kald i tillegg...![]()
Jeg er 10+5 og føler bare frysingen blir verre jo lengre jeg er kommet. Kan nok kanskje ha sammenheng med at heg sitter en del i ro, og derfor er det føtter/tær som blir kalde. Men om natten er det ganske slitsomt med så kalde tærKjernetemperaturen økes litt under svangerskap, som betyr at kroppen må bruke mer krefter på å holde seg varm. Det er ikke alltid så lett å få til helt uten at vi merker det, så da gjør den slik at vi føler oss kalde, slik at vi skal kle på oss mer og generelt oppsøke varme.
Fram til ca uke 8-9 var jeg ekstremt frysen. Nå er kroppstemperaturen lik, men tror kroppen har funnet mer ut av hvordan den kan fyre på egenhånd, for jeg fryser ikke like mye. Nå er jeg mer tilbake på normalt frysenivåKanskje den har økt forbrenninga litt.
Jeg er så glad i fysiologi!Jeg er 10+5 og føler bare frysingen blir verre jo lengre jeg er kommet. Kan nok kanskje ha sammenheng med at heg sitter en del i ro, og derfor er det føtter/tær som blir kalde. Men om natten er det ganske slitsomt med så kalde tær![]()
Du er som et leksikon, veldig kjekt for alle oss undrende![]()
Ja, det er jo veldig logisk det du skriver!Jeg er så glad i fysiologi!
Det er jo som ved feber det her, at termostaten settes litt høyere, og når man da har for lav temperatur i forhold til setpoint vil man fryse - selv om temperature da stiger. Og når man kjenner seg vaaarm betyr det at temperaturen går nedover.
Det vil nok variere hvor mye folk kjenner denne temperaturendringen. Den er jo ikke så stor som ved feber, men jeg ligger ca en grad over det som er normalen for meg. Noen sier jo de føler seg veldig varme når de er gravide. De har nok kropper som er litt i overkant flinke til å fyre![]()
Ja, da er det litt ny opplevelse for deg. Jeg har egentlig alltid vært varm av meg, men begynte å fryse for fire år siden da jeg fikk kyssesyke. Fryser endaJa, det er jo veldig logisk det du skriver!
Jeg har slitt mye med høyt stoffskifte etter jeg var gravid med mini - så det med at kroppen fyrer kjenner jeg så alt for godt igjen. Det var tider hvor jeg var svett før jeg hadde tørket med etter en dusjså egentlig tror jeg bare det er så utrolig uvant for meg å plutselig være kald!
Så rart!Ja, da er det litt ny opplevelse for deg. Jeg har egentlig alltid vært varm av meg, men begynte å fryse for fire år siden da jeg fikk kyssesyke. Fryser enda![]()