Kald babymat?

Kilikool

Blir kjent med forumet
Gjør det noe at babymaten er kald? Jeg lager selv, og det blir alltid 2 porsjoner. Den andre porsjonen som blir gitt dagen etter blir aldri varm nok (varmebad) før babyen "skriker" etter maten. Gjør det noe om den er litt kald?
 
Ville brukt micro, men går å servere kald om babyen liker det kaldt, da.
 
Så lenge den er raskt nedkjølt og babyen spiser den er kald er det ikke noe problem
 
Varme opp i kjele isteden? Ikke veeldig anbefalt med mikro sånn egentlig, og det går mye kjappere i kjele enn i vannbad? Prøvd alt selv altså, men havnet der nå :) Har induksjon da, er jo varmt på ett minutt. Barna spiser ofte mer hvis det er litt varmere enn kaldt/lunka, er min erfaring :)
 
Går fint an å spise «varmmat» kald så lenge den er raskt nedkjølt og oppbevart i kjøleskap.
 
Varme opp i kjele isteden? Ikke veeldig anbefalt med mikro sånn egentlig, og det går mye kjappere i kjele enn i vannbad? Prøvd alt selv altså, men havnet der nå :) Har induksjon da, er jo varmt på ett minutt. Barna spiser ofte mer hvis det er litt varmere enn kaldt/lunka, er min erfaring :)
Jeg bruker ikke mikro da det ikke er anbefalt, men jeg har også hørt at man ikke skal varme opp i kjele?! Jeg har gjort det et par ganger, og sybs det er veeeldig greit, men varmebad stoler jeg mest på. Han er like hol om maten er kald (ikke kjøleskap kald, litt varmere enn det heldigvis) eller varm, så spiller kanskje ingen rolle ut ifra de andre kommentarene her :)
 
Jeg trodde ikke jeg hadde fått noe svar, så har helt glemt bort tråden :smiley-ashamed004
Tusen takk for svar, jeg skal forhøre meg mer om varming i kjele da dette er så mye bedre!
Og maten har såklart blitt oppbevart i kjøleskap :)
 
Jeg bruker ikke mikro da det ikke er anbefalt, men jeg har også hørt at man ikke skal varme opp i kjele?! Jeg har gjort det et par ganger, og sybs det er veeeldig greit, men varmebad stoler jeg mest på. Han er like hol om maten er kald (ikke kjøleskap kald, litt varmere enn det heldigvis) eller varm, så spiller kanskje ingen rolle ut ifra de andre kommentarene her :)
Hmm har aldri hørt man ikke kan det. Hvorfor isåfall tro..? Vi lager jo maten der,så om den lages der ene dagen kan det vel ikke ha noe å si om den varmes i samme kjelen dagen etter? Er det teflonkjele med løs teflon feks er det jo skadelig, men da skal man jo kaste kjelen uansett. Hmm nei, ikke hørt om det!
 
Back
Topp