Kaker

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Litt uten for baby snakk men er det noen av dere som har erfaring med å lage kake trekt med sukkerpasta?
Skal ha kaka på lørdag men lurer på om det går ann lage på torsdag. Hvordan pakke den inn for at den skal holde seg?

Lag med marsmallow fondant isteden, mye enklere å jobbe med! :) jeg laget kaka på torsdag og frøs ned, tok den opp på fredag og formet den til og la på fondanten da på kvelden, sto i kjøleskap natten over med lokk.. :)
uta9ejur.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lag med marsmallow fondant isteden, mye enklere å jobbe med! :) jeg laget kaka på torsdag og frøs ned, tok den opp på fredag og formet den til og la på fondanten da på kvelden, sto i kjøleskap natten over med lokk.. :)
uta9ejur.jpg

Wooow snakker kake her, jammen er du flink :) tusen takk for svar :)

Hvordan lager du marshallowfondant Zara85? jeg tåler ikke marsipan så har alltid lurt på hvordan jeg kan lage sånne fine lokk men aldri turd å prøve

uta9ejur.jpg

Jøss, så flink du er! Kunst :) tipper det er en 4 åring som er fornøyd også! Det hadde min 4åring vært hvis han hadde hatt en så flink mamma! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

uta9ejur.jpg

Er det sjokkoladekake bund du bruker da?:)

Kakene kan stå en stund i kjøleskap med mmf på. :) jeg bruker det på nesten alle bursdagskaker jeg lager nå. :) litt klissete mens man lager det, men smaker mye bedre enn marsipan, syns jeg. Og mye lettere å jobbe med.

Det er kjempelett å lage. Bruker marsmallow med to skjeer vann el no og putter i mikroen til den eser. Blander inn smeltet matfett, to skjeer. Og så elter jeg d sammen i kjøkkenmaskin sammen med melis. Har brukt oppskrift fra cacas.
Kaka er nesquick sjokoladekake, blir så saftig og god med surmelk. Har brukt sjokolade smørkrem imellom. Hvis dere søker opp lynet McQueen steg for steg på nettet får dere opp mange gode forklaringer.. :)

Til en kake med str ca 24-28 cm i diameter bruker jeg:

225 gram marshmallows
1-2 ss vann
450 gram melis

Og Flott matfett eller Crisco Shortening. For de setter ikke smak. :)

Smelter mm og litt vann enten i mikro eller vannbad. Blander inn halvparten av melisen i bollen og smører inn hender og benk med Flott matfett. Heller på melis og "deigen" og blander det godt. Må ha litt vann i deigen også, den skal bli elastisk og fin.
Det man ikke bruker kan man oppbevare i kjøleskap lenge. Bare smør mmf godt inn med matfett og pakk den inn i folie. :)

Man kan også putte oppi sjokolade. Da blir den brun.

For å farge mmf liker jeg best å bruke Icing Colors. Da med hansker så ikke man får farge på hendene for den er vanskelig å få av igjen. :)

Jøsses.. Jeg har alltid innbilt meg at dette er så vanskelig, men det høres jo faktisk overkommelig ut.. Og dagens morsomme: du vet du er gravid når du leser forkortelsen mm og tenker morsmelk og ikke marsmallows først..:p

Back
Topp