Kakehjelp.. *fort*

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg skal ha kun eggehviten..
Fins det noen bra teknikker for hvordan jeg kan få kun eggehviten, uten at plomma kommer ut av egget også?

Ta innholdet i egget frem og tilbake mellom de to delene av skallet til du til slutt kun har plomma igjen.[:)]

Du kakker egget og bruker skallet og flytter egget i et par ganger. Da skilles hvitten og plomma.

ORIGINAL: Kittekat

Ta innholdet i egget frem og tilbake mellom de to delene av skallet til du til slutt kun har plomma igjen.[:)]

Samme gjør jeg[:)]

Du må knekke egget på vanlig måte, og liksom helle plomma fram og tilbake i de to skalldelene til du har fått all eggehvitten. [8D]

jeg knerter egget på midten.. slår det mot kanten av bollen rundt hele egget og deler det forsiktig med hendene.. lar hvitten renne ut og holder plomma igjen i ene halvdelen av skallet.. heller av mer hvitte og svupper plomma over i den andre halvdelen.. og sånn gjør jeg til all hvitten er ute.. [:)]

IKKE i skallet, da er sjansen stor for at det rifter plomma. Knekk egget rett i handa di, la hviten gå mellom fingrene mens du holder igjen plomma.

Hmm, når jeg prøver, så blir plomma helt flytende, og da bare renner den ut[:@]

ORIGINAL: Labambie

IKKE i skallet, da er sjansen stor for at det rifter plomma. Knekk egget rett i handa di, la hviten gå mellom fingrene mens du holder igjen plomma.

Yey, denne metoden funka[:D][:D] Takk[:D]

Back
Topp