KAKE....

*AlleGodeTingErTre*

Glad i forumet
Nokon som har ei oppskrift på ei god kake?? Har lyst å bake, men vil lage noko nytt....Vurderer å prøve: Pikekyss til botn, strø ulike frukter oppå (jordbær, vannmelon, kiwi, banan++) og til slutt ha på krem (stå litt i kjøleskapet før servering)...virkar veldig enkelt, men er det godt?? Hmm...!!

kan hende det er godt, men vet ikke om pikekyssene  vil bli bløte av frukten og bærene da??? Og så er jeg ikke så begeistret for krem selv....

Gelekake. Er kjempe godt, å glir lett ned imellom i den trange magen [8D]
til 24 form. Kan du bruke ; 3 pk bringebærgele til 1 liter vann. Kjøl den av og la den bli litt stiv, ikke renendes men heller ikke helt stiv. Passlig[;)]
Så heller du et tynt lag i bunnen på formen. legg et lag med bannan sneier oppå, sett formen i kjøleskapet mens du pisker 3 pk krem. Hell i resten av gelen og bland dette sammen. Hell opp i formen helt forsiktig så du ikke kvistrer det som er i forma fra før. Sett i kjøleskap.
KJEMPE GOD [:)][:)][:)]

Når du skal snu kaka på et fat. Skjerer du langs kanten på forma, og dupper forma i varmt vann noen sek. Så kaka løsner. Legg kakefatet oppå forma og snu kaka. Løs så forma og ta den av [:)]

Håper de smaker [:D]

I dag ahr jeg laget små blåbærkaker av bær jeg har plukket selv...
Lag en tertedeig/mørdeig av
-175 g mel
- 125 g smør
- 25 g sukker
Kna dette sammen til en deig, stå kaldt i 30 min.
Kjevle ut til medium tynn, stikk ut rundinger med glass som du legger i muffinsformer(deigen trenger ikke om å nå helt opp til kanten)
Fyll med ferdig vaniljekrem, blåbær, litt brunt sukker og knuste Digestive-kjeks.
Stek på 200 grader i 25 min, litt lenger om du bruker store muffinsformer. (Det skal koke litt..)
Serveres lune som de er, med pisket krem eller is.....mmmmmm...[:)]

åh, det hørtes deilig ut!!! Har lyst på![:D]

ORIGINAL: lenemor

åh, det hørtes deilig ut!!! Har lyst på![:D]

Sitter å spiser nr.4.....det legger seg vel rett på skinka, men, men....[:)]( burp..)

Back
Topp