Kake til babyshower?

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I helgen skal jeg i babyshower og har lovt å bake en ostekake. Men jeg ville gjerne "styla" kaka litt så det blir mer "gratulerer, det blir en gutt" :) Problemet er at jeg KAN ikke laga fine kaker og har aldri drevet på med pynt, så det MÅ være enkelt...
Hvordan blir blåbærgele i fargen? Er den for mørk for "gutte-tema"? Kanskje man skal droppe gele? Skulle jeg hatt friske bær oppå kaka, eller inni gele?
Tenkte en tanke på at få tak i en liten baby-figur og trykke den inni en gele-form som lagets som en "halv ball" og ha oppå, men tror dere som kan det her at det vil bli bra? :o
Har en hjerteform jeg tenkte å bruke så blir i hvert fall formen på kaka litt annerledes :)

Hva med grønn gele? Blåbær blir muligens litt for lilla. Kan evt farges med wilton sine pastafarger, så får man blå. (Har farget grønn gele blå før)
Bare pass på at du ikke putter kiwi eller ananas i geleen for da stivner den ikke.

Skal babyfiguren være spiselig eller bare en dukkesak? Spiselig i sukkerpasta tror jeg vil gå i oppløsning i gele iallefall, så ville gått for dukke.

Du kan jo farge kremen blå og pynte med blå bær? Og bare droppe hele geléen?

Jeg har aldri gelé på ostekake for jeg får det ikke til. Blir alltid søkk der jeg heller på gelé ;)

Hva med grønn gele? Blåbær blir muligens litt for lilla. Kan evt farges med wilton sine pastafarger, så får man blå. (Har farget grønn gele blå før)
Bare pass på at du ikke putter kiwi eller ananas i geleen for da stivner den ikke.

Skal babyfiguren være spiselig eller bare en dukkesak? Spiselig i sukkerpasta tror jeg vil gå i oppløsning i gele iallefall, så ville gått for dukke.
Jeg fant utav at jeg kunna lage egen gele med saft og gelatinplater og farge den, men nå er jeg litt inne på å droppe geleen... Dukken tror jeg ikke jeg gjør noe med, det ble for avansert allikevel! :P
Men stort takk for innspill!!

Du kan jo farge kremen blå og pynte med blå bær? Og bare droppe hele geléen?

Jeg har aldri gelé på ostekake for jeg får det ikke til. Blir alltid søkk der jeg heller på gelé ;)
Vet du, jeg gjør det :)
Jeg hadde planlagt å lage egen gele og lage alt i en traktorform, så snu kaka oppned før servering, men det har jeg aldri gjort før så jeg må øve meg på det en gang først! Derfor gjør jeg det så enkelt som du skrev, at jeg dropper geleen, bruker rund springform som vanlig, farger ostemassen blå og pynter med blåbær :D Jeg tror enklest er best mange ganger!

Vet du, jeg gjør det :)
Jeg hadde planlagt å lage egen gele og lage alt i en traktorform, så snu kaka oppned før servering, men det har jeg aldri gjort før så jeg må øve meg på det en gang først! Derfor gjør jeg det så enkelt som du skrev, at jeg dropper geleen, bruker rund springform som vanlig, farger ostemassen blå og pynter med blåbær :D Jeg tror enklest er best mange ganger!
ImageUploadedByBV Forum1466539940.566919.jpg
Måste teste traktorformen og! :D

var det vanskelig å lage ostekake i traktorformen? :)
Nei :) man bare lager baklengs, dvs begynner med gele som må stivne, så ostemasse som må stivne, til sist kan man strø over kjeksene.
Det vanskelige var vel egentlig å få kaka ut av formen.

Tips. Om du har hetvann i oppvaskkummen, bare dypp ned formen ca 5-6 sekunder, ellers smelter du geleen (jeg tok 30 sek og alt smelte, så jeg ble nøtt til å kjøle den igjen før jeg fikk prøvd på nytt)
Så kan du bruke en varm kniv å skjære med så kaka løsner på sidene :)
Har du en sånn traktorform? :)

Back
Topp