Kake til 2års dag

x1xTiar

Forelsket i forumet
Noe forslag til kake til 2års bursdag gutt, tenkte å lage marsipankake.
Han har helt dilla på mummi og postmann pat. Noen som har noe tips hvordan lage det?
Sett litt på nettet og sett etter postmann pat bilen i kakeform,men ikke funnet noe.
Kanskje noen av dere kan hjelpe meg eller har noen andre ideer [:)]

http://www.tine.no/7722.cms

kan jo lage en 2-års kake [:)]

Jeg har 2-års selskap til helgen, og skal rett og slett kjøpe en sukkerbunn, og fylle den med noe barnevennlig knas. Så har jeg kjøpt grønnfarge som skal blandes i smørkrem, og "gress"tut til den kremposen man dekorerer med. Kaken skal dermed dekkes med gress, og så skal jeg enten lage togskinner med fyrstikker og sette et Thomas-tog oppå (ikke-spiselig), eller så skal jeg finne noen jungeldr å sette i gresset. (Må ut å lete, usikkert om det blir spiselige eller ikke).

Og takk Werana, der fikk jeg supert tips til fyll! ;)

Prøv å tegne en firkanta bil på bakapapir. Postmann Pat har jo en ganske enkel bil, rette linjer og lite krimskrams. Bak en sjokoladeformkake og legg bakepapiret over og skjær ut.

Kan lage smørkrem å a farge i den for å "farge" bilen. Har laget traktor slik med topper med farge over hele kaka. Funker supert!

Tenkte kanskje det fantes postmann pat 3d form så man kunne trekke den med rød marsipan etterpå.
Ingen som har sett noe sånt?

Back
Topp