Kake med kulturmelk

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Hei!
Datteren min vil bake, og vi har 6 dl kulturmelk jeg gjerne vil få brukt i den anledning.

Noen som har en god oppskrift på kake med inntil 6 dl kulturmelk? (Vi drar ikke på butikken, så fint med ingredienser de fleste har i hus til vanlig)

Alle kaker med melk i, smaker bedre og blir saftigere med kulturmelk.

Kan man vare bytte melka med kulturmelk da? Samme mengde?
Ja, samme mengde!
alt sånt kan erstattes med hverandre i samme mengde. Melk - kulturmelk - yogurt - kesam - rømme osv

men om du har mye kulturmelk ville jeg heller lagt sveler! Det er sååå godt! Beste oppskriften er «MRF sveler» bare Google :)

Ja, samme mengde!
alt sånt kan erstattes med hverandre i samme mengde. Melk - kulturmelk - yogurt - kesam - rømme osv

men om du har mye kulturmelk ville jeg heller lagt sveler! Det er sååå godt! Beste oppskriften er «MRF sveler» bare Google :)

Takk for tips!
Vi har allergibarn, så kulturmelk har vært off limit i alle år. Har derfor aldri tenkt tanken en gang! Men nå ser det ut til å gå seg til :D

Takk, men eldste (10) skal bake selv, så da er det greit med kake av noe slag :)

Hei!
Datteren min vil bake, og vi har 6 dl kulturmelk jeg gjerne vil få brukt i den anledning.

Noen som har en god oppskrift på kake med inntil 6 dl kulturmelk? (Vi drar ikke på butikken, så fint med ingredienser de fleste har i hus til vanlig)
Google oboykake. Bare supplere med vanlig melk for den siste halvannen desiliteren du mangler.

Jeg baker alltid kaker som har melk i seg med rømme. Da blir de skiiiikkelig saftige og er like saftige i mange dager. Kulturmelk blir nok noe av det samme :)

Back
Topp