Kake hjelp!!

Morena

Gift med forumet
Skal lage sjokoladekake til bursdagsgutta i helga. Hadde tenkt å skrive navnene deres på den. Noen som har tips om hvordan jeg skal gjøre det finest mulig? Lurer på å sjære ut sjablonger å drysse melis, andre forslg?

smelte hvit sjokolade i vannbad og skrive på. [:)]
(veldig enkelt, og man kan øve seg på benken eller bakepapir først.)

ellers kan man kjøpe sånne geletuber som man kan skrive med. [:)]

lykke til hvertfall. [;)]

Det absolutt enkleste er jo og kjøpe sjokolade-bokstaver på butikken.
Jeg laga sjokoladekake engang, den er jo mørk, og bokstavene er mørke, så da dryssa jeg melis over alle bokstavene, og brukte en pinsett til og legge de på kaka uten og grise de til. Ble superfint!

Ellers så kan du jo smelte hvit sjokolage i vannbad, legge ut et bakepapir, og sprøyte bokstavene fint på. Når det er godt stivna, så bruker du en kniv til og løsne, og bruker pinsetten til og legge boskavene på kaka. Bare husk og avkjøle kaka godt først, ellers blir det jo bare gris [:D][:D]

er ikke vannskelig og skrive med sjokolade heller. :)

viss man kan skrive med kulepenn, kan man skrive med sjokolade og. [:)]

ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: Tyttebæra

Jeg laga sjokoladekake engang, den er jo mørk, og bokstavene er mørke, så da dryssa jeg melis over alle bokstavene, og brukte en pinsett til og legge de på kaka uten og grise de til. Ble superfint!

Ellers så kan du jo smelte hvit sjokolage i vannbad, legge ut et bakepapir, og sprøyte bokstavene fint på. Når det er godt stivna, så bruker du en kniv til og løsne, og bruker pinsetten til og legge boskavene på kaka. Bare husk og avkjøle kaka godt først, ellers blir det jo bare gris [:D][:D]

Jeg må ha ting inn med teskje.. Hva mener du med sprøyte på?
Skjærer du ut bokstavene når sjokoladen er stivna?

Sprøyter med sånn pose, så velger du str på tippen selv [:)] Da kan du øve og øve og øve til du blir helt fornøyd [:)] Blir du ikke fornøyd med noen, så smelter du bare samme sjokolade igjen og prøver på nytt [:D]

ORIGINAL: Tyttebæra

Eller så kan du ha melis på kaka for så å legge på de mørke bokstavene[;)]

Hmm.. Det med melis først så sjokobokstaver var jo lurt!! Likte også ideen med smelta hvit sjokolade!! Får se hva jeg velger [8D]

Back
Topp