Kake, bake, smake

funlight_

Betatt av forumet
Finnes det noen kakebakere her?
Tenkte jeg skulle lage sjokoladekake til dåpen på søndag. Jeg vil også trekke den med marsmallowsfondant.
Sjokoladekake vet jeg at kan stå noen dager i kjøleskapet, men har dere noe erfaring med trekket? Kan jeg lage kaken ferdig med trekk og alt i morgen, torsdag, feks?

Har også laget hånd/fot -avtrykk i trolldeig, så tenkte å prøve å putte mmf i dette for pynt på kake? Vil det gå, eller må jeg bruke noe annet (marsipan feks)?

Hmm, har aldri prøvd å lage det så lang tid i forveien. Men vet at mmf kan bli litt hardt og stivt, så ville helst ha venta til lørdag/fredags kveld iallefall. Du kan jo evt lage kaka ferdig, og så pynte den i helgen? Tips og er å skaffe sånn kakeeske å ha den i, så slipper du at kaka svetter. :)

Jeg laga Spidermankake med hjemmelaget mmf i sommer, og min erfaring er at hjemmelaget mmf blir veldig fort tørr! Jeg veit ikke hvordan kjøpt mmf er. Var jeg deg ville jeg laget kaken i forveien, og heller pyntet så tett opptil festen som mulig, om du ikke har så mye tid selve dagen. Jeg tror at det burde gå bra å lage fot- og håndavtrykk i mmf :) om trolldeigen er helt gjennomstekt og hard.

Helt ærlig så bør den være så fersk som mulig. Den blir tørr, litt merkelig og trekekr til seg mye smak fra ting i kjøleskapet, inkludert plastsmak fra kjøleskapet.

Jeg tror jeg ville brukt marsipan til fotavtrykkene eller vanlig fondant :)

:)

Takk for tips alle sammen! Flere som har sagt jeg burde bruke vanlig fondant.. Så da blir det nok kakebaking fredag og pynting lørdag kveld! Takk takk! :)

Kaka kan du laga i forvegen og legga i frysaren. Det gjer det også enklare å dele den om du skal det.
Trekket bør du vente lengst mogleg til.

Back
Topp