Kake 1år

PetiteMoi

Glad i forumet
Lille er snart 1år å tenker å bake egen kake som hun kan spise. Men hvilken anbefaler folk?

Vi ønsker ikke kommentarer om sukker og slikt.
 
Hva med å bare lage en muffins? Er jo ikke mye de spiser :)
 
Venninna mi bakte en egen bløtkake til min datters ettårsdag:)

Bunnene var laget på vanlig sukkerbrødsbunner, bare med mindre sukker og så krem uten sukker i mellom og på topp, pyntet med masse blåbær, bringebær og jordbær. Var kjempegøy å se snuppa kaste seg over den, selv om mere blir grist enn spist for å si det sånn:hilarious:

Generelt synes jeg det er gøy med litt gris når de er så små:joyful:

Ellers er synes jeg også at muffins/cupcakes som foreslått over en veldig fin ide:)
 
Har et bilde, men kun etter at de fleste av bærene var spist;)
20210216_202704.jpg
 
Lille er snart 1år å tenker å bake egen kake som hun kan spise. Men hvilken anbefaler folk?

Vi ønsker ikke kommentarer om sukker og slikt.
Jeg bakte kake som vi voksne kunne spise og heller en fin muffins til lille jenta da hun spiste to biter og sa seg fornøyd med det :p

Om du helst ønsker å lage en litt ordentlig kake kan du titte litt på denne oppskriften for eksempel.

https://www.linntheresedagsland.no/2018/03/sunn-grisekake-til-ettarsdagen/

Husker jeg tenkte lenge på om jeg skulle prøve meg men så ble det bare ikke helt slik :)
 
Brukte bare en oppskrift på vanlig sjokoladekake med glasur på :) Kaka trenger ikke å være stor, det er fint lite de spiser så jeg ville laget muffins om jeg skulle gjort det om igjen!
 
Laget sjokolamuffins med glasur :) da fikk han grise med den, og vi andre fikk fortsatt kake som så god ut
 
Lagde gulrot kake når mini fylte 1 år, tok litt av røren så hun fikk en egen liten kake hun kunne sitte å spise/grise med :hilarious::)
 
Lille er snart 1år å tenker å bake egen kake som hun kan spise. Men hvilken anbefaler folk?

Vi ønsker ikke kommentarer om sukker og slikt.
Du har fått mange gode tips alt. Jeg foreslår å lage en kake du selv synes er god. Og så eventuelt droppe sukkeret eller redusere om det er det du ønsker. Eller lage vanlig og så heller bare gi små smakebiter.
God og moden banan inneholder forresten så mye fruktsukker at der tenker jeg man fint kan lage bananmuffins som både store og små vil like, uten at det trenger å være så mye raffinert sukker i. Bruker du godt med smør blir det god smak. Eller eplekake, bare dropp topplokket med sukker og kanel til minsten.
Men skal du lage noe som barnet synes er gøy å spise, så ser jeg for meg at hva som helst med krem på, det må jo være en slager!
 
Lagde vanlig sjokoladekake og pynta den som en byggeplass :)
 
Lille er snart 1år å tenker å bake egen kake som hun kan spise. Men hvilken anbefaler folk?

Vi ønsker ikke kommentarer om sukker og slikt.


Min på 1 år elsker rawkaker. Masse gode næringsstoffer:happy090 Jeg lager ofte mango rawkake til han og da er søtning kun dadler:D Søk opp på Pinterest, da får du masse inspo
 
Vi hadde dåpsselskap samtidig med 1 årsdagen så ble forskjellige kaker.

-Sjokoladekake
-Ostekake
-Pavlova
-Kvæfjordkake
-Bløtkake
-Romkake
 
Back
Topp