Kaffi?

vaniis

Blir kjent med forumet
Hei.. noen som vet hvor mye kaffi man kan drikke, som er trygt for den lille i magen? :) til nå har jeg drukket 1-2 krus til dagen :P Før jeg nle gravid drakk jeg 4-6 krus :O

Jeg gikk cold turkey da jeg fant ut at jeg var gravid (fra å drikke ca 4-6 kopper jeg og), og nå blir jeg kvalm av lukten. Tror ikke det er helt visst hvor mye som er ok, og så kommer det veldig an på hva slags kaffe. Jeg tror instant coffee for eks. har relativt lite koffein, mens sterk kokekaffe sikkert har alt for mye. Jeg gjetter at det kan være lurt å drikke svak kaffe, og en halv kopp av gangen, og heller spre inntaket ut utover dagen. Men som sagt, jeg gjetter bare :) p.s. spiser fortsatt sjokolade, så jeg er ikke helt "avholds"

Du kan drikke 1-2 kopper med god samvittighet :)
Men tror ikke det er anbefalt så
Mye mer..

Sent from my iPhone using BV Forum

Ifølge gravidboka jeg fikk av legen er Maksimalt anbefalt mengde koffein per dag er 100-200 mg. Per dl koke og pulverkaffe er det 50-60 mg. Pulverkaffe 40 mg. Espresso 120 mg. Te 26. Cola 13 mg. Har lest et annet sted at anbefalt er 1-2 kopper kaffe per dag, eller 3-4 kopper te. Det er fordelen med å være kvalm, jeg har ikke lyst på verken kaffe, te eller brus:p frykter det blir verre når en kommer over 12 uker.

Takk for svar :D da kan jeg bare fortsette med å drikke 1- 2 kopper :) veldigt greit å slippe å være bekymret for at jeg drikker for mye kaffi :P men noen dager klarer jeg meg helt uten :D i dag hadde jeg bare en halv kopp i pausen ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg bestilte koffeinfrie bønner fra coffeebeanshop.co.uk, det er der vi vanligvis handler kaffebønner. De var helt ok, men når ikke opp til en goood kopp kaffe nei :)

22.02.2015 ♡

Vil ikke ha kaffe men dessverre er cola en god kvalmedemper huff

På matportalen står den lista over hvor mye koffein man kan få i seg om dagen. Det står ogaå ca hvor mye det utgjør i kaffe og cola. Tror det er 1-2 kopper kaffe som de andre her sier.

Kjøpt koffeinfri kaffe! :) godt det også :)

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app

1-2 kopper går helt fint - så lenge man ikke fyrer på med Coca cola eller Pepsi i tillegg - er jo en del koffein i de :) jeg har som regel for meg selv når jeg er gravid at det er nok med 2 - Max 3 (en sjelden gang) enheter som inneholder koffein :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjøpt koffeinfri kaffe! :) godt det også :)

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app
Jeg er tom for det. Må se å få bestilt til nespressoen. :) Den koffeinfrie smaker jo omtrent det samme.

Back
Topp