Kaffi?

Amodi

Glad i forumet
Fikk beskjed om at jeg kunne drikke et par kopper kaffe til dagen (eller te/cola). Jeg er stordrikker av kaffe, og syns to kopper er veeldig lite[;)] Kan jeg kjøpe koffeinfri kaffe, hjelper det?

Koffeinfri kaffe og te er bedre ja. Man skal ikke drikke så mye av koffeinholdig drikke under ruging/svangerskap [:)]

ORIGINAL: fano

Koffeinfri kaffe og te er bedre ja. Man skal ikke drikke så mye av koffeinholdig drikke under ruging/svangerskap [:)]

Nei, forstod det. Skal visst virkelig få prøvd meg nå, uten røyk og med lite kaffi[;)]

jeg hadde det samme problemmet[;)][;)]jeg hoppet over på koffeinfri kaffi,drakk mye av det,smaken er jo nesten det samme,og det gikkk veldig greit[;)][;)]

signerer denne

ORIGINAL: fano

Dette har jeg lurt endel på også...
syns 2 kopper er litt i minste laget.. hihi...
en ting er å slutte å røyke, men kaffe klarer jeg ikke helt å kutte totalt ut...

Da blir det koffeinfri i morgen [:D][:D]
ORIGINAL: Leyah

Godt å høre flere som "sliter" med det samme hehe.

Jeg har også lurt på dette med koffeinfri kaffe.... håper noen vet noe [:)]

Drikker ikke kaffe jeg da, men te..Og hadde litt av samme problemet.. Gikk i koffeinfri te her da.. Som om hormonene ikke var nok saa var det hodepine etc de foerste dagene uten koffein..

ORIGINAL: Kanskje snart?

Drikker ikke kaffe jeg da, men te..Og hadde litt av samme problemet.. Gikk i koffeinfri te her da.. Som om hormonene ikke var nok saa var det hodepine etc de foerste dagene uten koffein..

Hehe, kjenner meg igjen. Hormontroll, og uten koffein og nikotin. Gubben går litt på tå hev merker jeg...
*Skjønner ikke det*[;)][;)][:D][:D]

ORIGINAL: Amodi

ORIGINAL: Kanskje snart?

Hehe, kjenner meg igjen. Hormontroll, og uten koffein og nikotin. Gubben går litt på tå hev merker jeg...
*Skjønner ikke det*[;)][;)][:D][:D]

Hehe var slik her og sist gang ja..Men gubben tok det ved godt mot da stakkar [:D]

Nå har jeg traktet en kanne med koffeinfri kaffe, og den var ikke så ille[:D] Skal klare meg med denne[:D]

jeg er pepsimaxoholiker[:D]
å jeg gjorde ikke noe endringer når jeg var igjennom IVF, og fryseforsøk etterpå , og ble gravid likevel [:D][:D]

alt med måte sa de på sykehuset til meg da, bare ikke BÆLG [8D][:D][:D]

blir man for forsiktig med alt tror jeg kanskje det går gæli pga at man stresser for mye jeg da, men det er jo min mening [;)][:D][:D]

ORIGINAL: Chumalunga

Jeg holder meg fullstendig unna kaffe og Cola fra syklusen før oppstart. Gjør alt for at kroppen skal være best mulig forberedt for å øke sjansene til å lykkes, og minske sjansene for tidlig abort. Jeg vet at i enkelte land (som Norge) sier man det er greit med 1-2 kopper under graviditeten, men i USA f.eks er kaffe en stor NO-NO under graviditet. Selv velger jeg å gå den mest forsiktige veien, og følge de strengeste anbefalingene - men jeg respekterer at andre velger å følge sin egen måte. [:)]

Koffeinfri kaffe er greit i små mengder, men man bør ikke drikke bøttevis av den heller, da det er stoffer i den som kan bidra til drastisk øke kolesterolnivået i blodet.

i hver måned?
når du prøver med hjemmelaget baby også ?

ORIGINAL: Chumalunga

Er enda litt strengere med meg selv nå foran et prøverørsforsøk - tenker at hvis jeg først skal gå gjennom så mye for å bli gravid, så skal jeg satse alt og hundre prosent, og da innkluderer det alle de små tingene jeg kan gjøre selv for å øke sjansene.

Men ja, jeg har alltid vært forsiktig med koffein, da det er mange studier som viser sammenheng mellom mye koffein og infertilitet. Har kjempet mot barnløshet stort sett hele mitt voksne liv, dermed har jeg holdt kaffeinntaket til et minimum også. Men nå er det jo blitt en vane, så det er ikke så stort offer. Har drukket 1-2 kopper daglig, men har kuttet ut de også nå før forsøket.

Får fremdeles i meg litt koffein da, for jeg har ikke heeelt kuttet UT skjokolade - selv om jeg har kuttet NED! [:D]

hehe, noe koffein må du jo ha [:D][;)]
synes du er flink som klarer det [;)]

jeg drikker aldri kaffe jeg da, men det er liksom pepsimaxen jeg driver å drikker[;)]
og sjelden sjokolade [8D]

Back
Topp