Kaffesavn...!?

Newbee <3

Andre møte med forumet
Jeg får forte meg å understreke at dette er et tulle"problem" - ikke ment som klaging, bare lett skravletema.. :signs004

Jeg ELSKER kaffe, men samtidig som jeg begynte å mistenke spire i magen i allerede i jula forsvant sakte men sikkert kaffelysta. 3.juledag drakk jeg den siste koppen, siden da har det bydd meg i mot.. Jeg er 12+4 i dag og jeg savner kaffekosen min sånn...! Jeg har jo ikke lyst på kaffe, men har lyst til å ha lyst på kaffe...om dere henger med? Eller høres jeg bare skrullete ut nå? :confused:

Jeg veit jo at kaffe i store mengder ikke nødvendigvis er no bra når man er gravid uansett, men...akk - bare eeeen kopp på morran hadde vært no.. :love2

Har dere lyst på kaffe? Noen som har erfaring med at kaffelysta evt. kom tilbake på noe tidspunkt i svangerskapet?

Jeg har aldri vært noe stor kaffedrikker, men smaker godt til helgefrokosten. Det gjør det enda, så blir et par kopper på morningen i helgene. Men jeg som nesten aldri drikker cola, har fått smaken på det. Og må være ordentlig, ikke light eller Pepsi Max. Det smaker æsj nå!

Jeg har aldri likt kaffe egentlig, men i jula fikk jeg nesten ikke nok (?!) Nå klarer jeg ikke tanken på kaffe, som vanlig :p Men skjønner problemet ditt godt :p

Jeg elsker også kaffe og jobbet som Barista inntil nå nylig. Jeg klarte ikke å drikke kaffe, uansett form, før jeg passerte ca 10 uker. Nå kan jeg drikke 1-2 americanoer til dagen og nyter det :-)

Helt mista lysta på kaffe selv. Og jeg drakk myye kaffe. Litt småkjedelig å sitte i kaffepause med vann, men kaffe frister virkeli ikke.

Skjønner godt hva du mener. Har ikke mista lysta på kaffe, så jeg kjører koffeinfri kaffe. Var man kan drikke 1-2 kopper dagen, men vil helst være på den trygge siden.
Dessuten har jeg funnet ut at den koffeinfrie kaffen på jobb grenser til å smake bedre enn den "vanlige" :)

Jeg får forte meg å understreke at dette er et tulle"problem" - ikke ment som klaging, bare lett skravletema.. :signs004

Jeg ELSKER kaffe, men samtidig som jeg begynte å mistenke spire i magen i allerede i jula forsvant sakte men sikkert kaffelysta. 3.juledag drakk jeg den siste koppen, siden da har det bydd meg i mot.. Jeg er 12+4 i dag og jeg savner kaffekosen min sånn...! Jeg har jo ikke lyst på kaffe, men har lyst til å ha lyst på kaffe...om dere henger med? Eller høres jeg bare skrullete ut nå? :confused:

Jeg veit jo at kaffe i store mengder ikke nødvendigvis er no bra når man er gravid uansett, men...akk - bare eeeen kopp på morran hadde vært no.. :love2

Har dere lyst på kaffe? Noen som har erfaring med at kaffelysta evt. kom tilbake på noe tidspunkt i svangerskapet?

Har sååå lyst til å ha lyst på kaffe! Jeg drakk fort 8-9 kopper kaffe daglig, og trodde jeg kom til å slite med å begrense det hele ned til 1-2 kopper daglig.. Men det er visst det minste problemet! Jeg tåler ikke engang lukten av at samboeren min drikker kaffe lenger. Og vi som kjøpte oss sååå dyr og fin kaffemaskin rett før jul! Men, jeg får vel tenke som så at kroppen ordner opp og styrer oss unna det vi skal ha mindre av. Så regner jeg med at kaffemaskina blir mer brukt når den lille har kommet ut og holder meg oppe hele natta ;)

Kjenner meg veldig igjen!! Takler ikke smaken/lukten av kaffe nå. Men savner utrolig selve kosen, spesielt om morgen :)

KAFFEKJERRING her!!!
ELSKER kaffi!!!
Men mistet brått lysten på det for et par mnd siden, og jeg savner det å kjenne lysten på kaffe, for så og kose meg med det!!
Men men...

Jeg liker egentlig IKKE kaffe, kun med melk og sukker, men nå plutselig liker jeg det x) Har blitt noen kopper svart kaffe i familiebesøker. Har ikke kaffetrakter hjemme, så slipper å bekymre meg for om jeg får i meg for mye :p

Jeg er iallefall i godt selskap, skjønner jeg :happy: Jeg håper kaffekosen returnerer for oss snart - det er noe magisk med en god kopp kaffe på morran :coffee2

Åå, akkurat sånn har jeg det og! Bare eeen kopp på kafè med venninner.. Men fytti, byr meg helt i mot også :-p

Jeg elsker kaffe mer enn noen gang :p mulig det er fordi jeg bare unner meg en kopp :p

Jeg savner faktisk ikke kaffe i det hele tatt og det overrasker meg. Har planer om å la være å drikke kaffe etter svangerskapet. Men jeg håper lysten på Pukka te kommer tilbake :)

Aldri likt kaffe, så slipper unnanå måtte trappe ned og det der ;-) men ser for meg det er kjipt for de som liker det godt, som plutselig ikke vil ha :-p

Va maaange koppa kaffe om dagen frem til æ blei klar over lille i magen, så begynte æ å minke antall koppa...også fra uke 7 ca, klarte æ ikke kaffe i d hele tatt... fredag drakk æ første koppen sia da, 11 uke no...eller si en kopp blir feil, d ble bare en halv...også en halv på lørdag, men da ble æ skikkelig dårlig...mistenke at dem på jobb begynne å lure no, sia æ normalt e en av de største kaffedrikkeren der...

Va maaange koppa kaffe om dagen frem til æ blei klar over lille i magen, så begynte æ å minke antall koppa...også fra uke 7 ca, klarte æ ikke kaffe i d hele tatt... fredag drakk æ første koppen sia da, 11 uke no...eller si en kopp blir feil, d ble bare en halv...også en halv på lørdag, men da ble æ skikkelig dårlig...mistenke at dem på jobb begynne å lure no, sia æ normalt e en av de største kaffedrikkeren der...

Samme har jeg lurt på, at de på jobb ikke sier noe: jeg drakk jo MYE kaffe, og nå er de kun koffeinfri, og det er åpenbart at det er det jeg tar. Er en som har spurt hvorfor jeg har gått over til decoff, eneste argumentet jeg greide å komme med var:
"Jeg holder på å slutte med å snuse, koffein gir meg nikotinsug - så da holder jeg meg i steden unna koffein, så slipper jeg det ekstra suget"

Og igjen; jeg har gått fra en boks general om dagen til null og fra 10kopper kaffe til 3kopper koffeinfri. Jeg synes det er rart det ikke er blitt spurt direkte. Hva folk tenker derimot, det vet jeg jo ikke ;)

Drikker kanskje 1 kopp på jobb 2-3 gonga i veka, før drakk eg gjerne 3-4 kopper kvar dag på jobb. Har egentlig ikkje tenkt over om eg savna den eller ikkje.

Back
Topp