Kaffemaskin-hjelp!!

ORIGINAL: .SunEm.

jeg selger kaffemaskiner og vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe en maskin med kaffebønner,ikke pods.maskina er nok en del dyrere,men det har du igjen for.det lover jeg.podsmaskinene er sviiindyre i bruk.husker ikke tallene i hodet,men vi snakker dyr kaffe altså pluss at du ikke for kjøpt podsene så mange plasser.de kan også ende opp med å gå ut av markedet,mens kaffebønner får du kjøpt til en billig penge hvor du handler mat og maskinen er helautomatisk.

jeg vil nbefale deg KRUPS sin.den er kjempebra og er nå med nytt design og i farger om ønskelig.Det er verdens minste helautomtiske kaffemaskin og er en drøm.nyydelig kaffe,espresso,cafe latte osv får du av den også[:D][:D]

signerer det med å kjøpe en som kverner bønner!

jegvil derimot anbefale jura sine! vi har jura ena 5,eeelsker den!!!! og da mener å gå på en kaffebutikk,ikke elkjøp.. allefall for å få råd om trykk,malegrader etc,hva man bør se etter om man skal gå på en kjede og kjøpe

vi drikker max 3 kopper til dagen her,ikke noe prob med bønnene! fyller opp i maskina,og legger resten i fryseren.

skjønner at folk synes det er en stor engangsutgift med en skikkelig maskin,men man får igjen for det!!! har flere vener med nespreso som vil ha lik vår!

ORIGINAL: ohBaby!

jeg selger kaffemaskiner og vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe en maskin med kaffebønner,ikke pods.maskina er nok en del dyrere,men det har du igjen for.det lover jeg.podsmaskinene er sviiindyre i bruk.husker ikke tallene i hodet,men vi snakker dyr kaffe altså pluss at du ikke for kjøpt podsene så mange plasser.de kan også ende opp med å gå ut av markedet,mens kaffebønner får du kjøpt til en billig penge hvor du handler mat og maskinen er helautomatisk.

jeg vil nbefale deg KRUPS sin.den er kjempebra og er nå med nytt design og i farger om ønskelig.Det er verdens minste helautomtiske kaffemaskin og er en drøm.nyydelig kaffe,espresso,cafe latte osv får du av den også[:D][:D]

jegvil derimot anbefale jura sine! vi har jura ena 5,eeelsker den!!!! og da mener å gå på en kaffebutikk,ikke elkjøp.. allefall for å få råd om trykk,malegrader etc,hva man bør se etter om man skal gå på en kjede og kjøpe

Ikke alle som tenker på samme måte som dere vettu. Jeg har en som kverner bønner, og en dolce gusto. Gustoen min blir flittig brukt, mens krups'en min blir *ikke* brukt. Jeg absolutt elsker hvor enkelt det er å lage flere typer kaffe/kakao/iste, så for meg er det absolutt verdt det. Ikke minst er kaffen GOD og VARM!

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Ikke alle som tenker på samme måte som dere vettu. Jeg har en som kverner bønner, og en dolce gusto. Gustoen min blir flittig brukt, mens krups'en min blir *ikke* brukt. Jeg absolutt elsker hvor enkelt det er å lage flere typer kaffe/kakao/iste, så for meg er det absolutt verdt det. Ikke minst er kaffen GOD og VARM!

nei,smaken er som baken,men jeg har jobbet med kaffemaskiner,på kaffebarer siden de kom på markedet,og er selvfølgelig kresen på kaffe,så for min del er ikke kapselmaskiner god nok kaffe,og en kaffemaskin skal lage KAFFE,ikke kakao,iste etc. :)

nei,smaken er som baken,men jeg har jobbet med kaffemaskiner,på kaffebarer siden de kom på markedet,og er selvfølgelig kresen på kaffe,så for min del er ikke kapselmaskiner god nok kaffe,og en kaffemaskin skal lage KAFFE,ikke kakao,iste etc. :)

Men da skal man kunne anbefale ut fra forventningen til kunden, ikke din forventning. Mange syns det er fantastisk å ha en maskin som kan lage alt, da skal man ikke fortsatt påstå at en bønnemaskin hadde vært best for alle (selv om jeg skjønner veldig godt bakgrunnen bak anbefalningen og at du ikke ville brukt kapselmaskin). Mange (meg inkludert) er kjempefornøyd med gusto sin maskin, så da er det jo helt klart noe i de maskinene og. [:)]

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Men da skal man kunne anbefale ut fra forventningen til kunden, ikke din forventning. Mange syns det er fantastisk å ha en maskin som kan lage alt, da skal man ikke fortsatt påstå at en bønnemaskin hadde vært best for alle (selv om jeg skjønner veldig godt bakgrunnen bak anbefalningen og at du ikke ville brukt kapselmaskin). Mange (meg inkludert) er kjempefornøyd med gusto sin maskin, så da er det jo helt klart noe i de maskinene og. [:)]

ja,men i mitt hode er ikke en kapselmaskni en kaffemasin,så da anbelfaler jeg det jeg mener det netopp det. :) håper alle som har kapselmaskner er fornøyde seff,det er ikke det,jeg bare er sikker på at det finnes MYE bedre ting. :)

anbefaler også maskin som tar hele bønner, blir absolutt best resultat synes jeg[:)]

men vil ikke anbefale å kjøpe bønnene i matbutikk, for mange av de er også vakumpakka, selv de i løsvekt. gå heller til en ordentlig kaffebutikk hvor de selger nybrent kaffe[:)] da får man det absolutt beste resultatet.

det er også mange som blir forundra over at kaffemaskinkaffe ofte er kaldere enn det de er vant til, så et godt tips er å varme koppen i varmt vann på forhånd.

ORIGINAL: Skravlemor

anbefaler også maskin som tar hele bønner, blir absolutt best resultat synes jeg[:)]

men vil ikke anbefale å kjøpe bønnene i matbutikk, for mange av de er også vakumpakka, selv de i løsvekt. gå heller til en ordentlig kaffebutikk hvor de selger nybrent kaffe[:)] da får man det absolutt beste resultatet.

det er også mange som blir forundra over at kaffemaskinkaffe ofte er kaldere enn det de er vant til, så et godt tips er å varme koppen i varmt vann på forhånd.

vår kaffe er alltid VARM,så har ikke hatt det problemet her. :)

ORIGINAL: Solstrålenes mamma

Vi har senseo og er veldig fornøyd med den. Får kjøpt putene på obs og en del andre dagligvarebutikker, i tillegg til på nett(hvor de har ett større utvalg)

Har og senseo og er veldig fornøyd med den... Handler litt i butikken og litt på nette...

ORIGINAL: Vesle Helmine!

ORIGINAL: Vesle Helmine!

Ja at smaken er som baken er helt klart! Fy fader for en drittmaskin!!! Den bråker, maser og serverer ikke videre god kaffe heller.

synn du er så misfornøyd da.men vis meg en helautomatisk kaffemaskin som ikke bråker når kaffen kvernes så skal jeg bøye meg i støvet[;)]

vi har hatt disse maskinene i mange år og er storfornøyd og aldrig fått noen klager av de som handler hos oss heller.menmen. og at kaffen ikke er god? da må du prøve en annen type kaffebønner,men annen smak [:D]

Nå har ikke jeg så stor erfaring med andre maskiner, å at den bråker når den kverner er greit, men den bråker en del utenom også.
Å vi har en nabo med samme maskin, som er like misfornøyde. Så at folk er misfornøyde betyr ikke at de kommer å klager bestandig. Hos oss ble det litt sånn, at jeg ikke tørte si noe når jeg fikk den av mannen. Men det var han som først sa at han ikke var noe fornøyd, så sa jeg at nei, det var ikke noe å hive ræva i taket for. Så  sier naboen at , nei vi har gått tilbake til trakteren vi.
Vi har prøvd mange forskjellige bønner. Synes det kjipeste har vært at den stopper opp hele tiden, selv om jeg nett renset, så stopper den opp å jeg må rense igjen (midt i en kopp). Hadde den på rep for 3 uker siden, å nå lekker den igjen. Utover benken min. Har kanskje fått en mandagsmaskin, sånt skjer jo.

da skjønner jeg at du er misfornøyd.for da er det helt klart noe galt med maskinen din. Jeg vet det var en ladning for et par år siden som var feilvare.det kom vann ut under maskinen..Jeg hadde klaget og krevd en ny siden den har vært på rep. men fortsatt lekker. den skal jo absolutt fungere resten av uka også[;)]

du får bare kreve en ny maskin[:)] hmm..hva er best ja. liker godt den som heter Fazenda Lambari.Det er sånn kakao og mandler kaffe.god smak om du ikke liker så veldig sterk kaffe,men den kommer fra trondheim kaffebrenneri så får nok bare kjøpt den i trondheimsområdet. ellers vil jeg anbefale Mexico chiapas fra Friele[;)]

Back
Topp