Kaffemaskin-hjelp!!

_Nanne_

Forumet er livet
VIP
Jeg har lyst på kaffemaskin (greit å ønske seg til jul[8D][:D])

MEN, hvem burde jeg velge? Er jo ørtåførti slag å velge mellom. Tenker på en som ikke koster 15 000,- altså.

Åsså de Dolce Gusto maskinene - Sikkert teit spm, men funker alle kapslene på alle maskiner? Tenkte siden man også kan få til iste osv på de.... Hvis jeg velger den så vil jeg ikke ha den største[:-]

Takk for hjelp[:D][:D]

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Ja, dolce gustokapslene funker på alle dolce gusto maskinene. Og den er *helt* fantastisk!

Okai, bra[:D] Kjekt å kunne lage iste også[:D][:D]

Flere som har noen anbefalinger?[:)]

Vi har også dolce gusto, og jeg eeelsker den!!!!

Vi har Nespresso D290 Kjempefornøyd med den! [:)] Det eneste som ikke imponerer seg så veldig med de maskinene er den dumme lille melkesteameren...jeg har kjøpt en knallgo melkesteamer å ha ved siden av [:)] Går mye fortere når man skal lage mange!

Lurer på å kjøpe/ønske meg denne: https://www.dolce-gusto.no/NB/Maskiner/Creativa/Pages/Creativa.aspx
Eller denne: https://www.dolce-gusto.no/NB/Maskiner/Piccolo/Pages/NESCAF%C3%89%C2%AEDolceGusto%C2%AEPICCOLOPianoBlack.aspx

Skjønte at den øverste stopper av seg selv eller noe?

jeg selger kaffemaskiner og vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe en maskin med kaffebønner,ikke pods.maskina er nok en del dyrere,men det har du igjen for.det lover jeg.podsmaskinene er sviiindyre i bruk.husker ikke tallene i hodet,men vi snakker dyr kaffe altså pluss at du ikke for kjøpt podsene så mange plasser.de kan også ende opp med å gå ut av markedet,mens kaffebønner får du kjøpt til en billig penge hvor du handler mat og maskinen er helautomatisk.

jeg vil nbefale deg KRUPS sin.den er kjempebra og er nå med nytt design og i farger om ønskelig.Det er verdens minste helautomtiske kaffemaskin og er en drøm.nyydelig kaffe,espresso,cafe latte osv får du av den også[:D][:D]

Jeg signerer .SunEm.. selger også kaffemaskiner.. veldig opptatt av det [;)]

Jeg har selv en melitta maskin og den er super.. hel automatisk og genial.. lager alt :) utenom iste [:D]
Kan også anbefal krups og gaggia :)

Det er veldig greit med en kapsel maskin så lenge man ikke drikker så mye kaffe for da blir det fort dyrt..

vi kjøper store sekker med bønner på butikken eller gjennom jobben :)

Man har ikke no garanti for at kaffen ikke skal gå ut av produksjon, men så kan man tenke da at flere millioner har nespresso maskinene(jeg selger disse også på jobb) og de sliter om de slutter å produsere kaffen jah [:D]

Jeg har hatt en kitchen aid espressomaskin på kjøkkenbenken i ørti år nå, og den ble svært sjeldent brukt. Javisst ble det god kaffe, men ble styr fordi kaffebønnene måtte kvernes, så da måtte jeg kjøpe kvern, synes ikke kvernet kaffe som har stått en stund er så god nemlig. Men jeg er litt kresen. Så når kaffemaskina gikk i gulvet under ommøblering og forsikringsoppgjøret var inne så ble det en Nespresso citiz&Milk og jeg ELSKER DEN, jeg kaster ikke kaffe lengre og jeg drikker mer kaffe (kanskje ikke så bra).. Nå er jeg av den oppfatningen at kaffe skal være bra, og svart, så jeg vurderte ikke en gang Dolce Gusto (iste - det finnes jo pose med pulver, bland i vann så har man en liter, som er like god som Dolce Gusto sin, like lettvindt er det og.. Og sånne kaffemedmelk-saker er ikke min største begeistring, men jeg har melkesteamer hvis behovet skulle melde seg).. Koster 3,09 kr per kopp, så er ikke så veldig dyrt synes jeg, man slipper å trakte kaffe som man heller ut halvparten av osv, kapslene kommer på døra (ikke veldig mye dyrere enn å hente de på posten, tror det var 30 kr mer for hjemkjøring)..

Så jeg er Nespressofrelst :-)

Jeg anbefaler også en maskin som bruker hele kaffebønner.
Vi har både en sånn (Krups) og en Nespresso.
Krupsen lager 10 ganger bedre kaffe.

Én nespresso-pod koster 3.70 kr. (eller er det 3.90) Korrigerer meg selv, "Lungo-kaffe" (dvs "stor kopp" = 1,1 dl) koster 3,39 kr.
Og det er jo et veldig begrenset utvalg. I tillegg er jo kaffen kverna for leeeeenge siden, og er ikke fersk.

Når man kjøper hele bønner, kan man kjøpe AKKURAT den typen man liker best. Maskinen kverner selv bønner for hver kopp, så kaffen er alltid helt fersk.

Vi har Dolce Gusto "circolo" og er veldig fornøyd.

Vi har senseo og er veldig fornøyd med den. Får kjøpt putene på obs og en del andre dagligvarebutikker, i tillegg til på nett(hvor de har ett større utvalg)

ORIGINAL: Vesle Helmine!

ORIGINAL: .SunEm.

jeg selger kaffemaskiner og vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe en maskin med kaffebønner,ikke pods.maskina er nok en del dyrere,men det har du igjen for.det lover jeg.podsmaskinene er sviiindyre i bruk.husker ikke tallene i hodet,men vi snakker dyr kaffe altså pluss at du ikke for kjøpt podsene så mange plasser.de kan også ende opp med å gå ut av markedet,mens kaffebønner får du kjøpt til en billig penge hvor du handler mat og maskinen er helautomatisk.

jeg vil nbefale deg KRUPS sin.den er kjempebra og er nå med nytt design og i farger om ønskelig.Det er verdens minste helautomtiske kaffemaskin og er en drøm.nyydelig kaffe,espresso,cafe latte osv får du av den også[:D][:D]

Ja at smaken er som baken er helt klart! Fy fader for en drittmaskin!!! Den bråker, maser og serverer ikke videre god kaffe heller.

synn du er så misfornøyd da.men vis meg en helautomatisk kaffemaskin som ikke bråker når kaffen kvernes så skal jeg bøye meg i støvet[;)]

vi har hatt disse maskinene i mange år og er storfornøyd og aldrig fått noen klager av de som handler hos oss heller.menmen. og at kaffen ikke er god? da må du prøve en annen type kaffebønner,men annen smak [:D]

ORIGINAL: Julie*Lucas

Vi har også dolce gusto, og jeg eeelsker den!!!!

*følger med på denne*, vil gi en til mannen i julegave!

ORIGINAL: .SunEm.

Som jeg skulle skrevet det selv [:D]

Takk for mange tips, jenter[:)]
Jeg vil ikke ha en kaffemaskin som man har hele bønner i. Her i hus er det bare jeg som drikker kaffe, og kanskje en kopp eller to om dagen.
Når jeg ikke får tømt en pose med kaffe før den er tørr, så syns jeg det er likegreit å kunne ha en med kapsler i stedet[:)][:)]

Back
Topp