Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
gravide skal ikke drikke mer en 1-2 kopper kaffe!!!!![:'(] Hjelp!! Noen som har gode råd til å slutte å drikke kaffe???!!! Drikker bortimot 1-2 KANNER med kaffe om dagen!! [&:]Hjeeeeelp!!
Oooh... prøve å bytte ut kaffen med noe sunnere? vet det ikke er lett... men kanskje du finner noe annet godt som ikke er like skadelig for den lille. Jeg hadde helt dilla på Red Bull her en stund... måtte jo bare kutte ut den da jeg fikk positiv test... Det ble byttet ut med tomat og agurk med salt på. Utrolig godt og det tok vekk fokuset på at jeg hadde lyst på Red Bull. Salat og sånt noe er jo kjempegodt også... Kanskje prøve en is-te eller noe? Prøvd sånn pulver is-te som man blander ut med vann? Den med Fersken smak er helt herlig og det er vel ikke så skadlig å drikke som kaffe. [:)]
jeg hadde samme problem sist jeg var gravid. Det første jeg gjorde var, at jeg begynte å drikke kaffe med mye melk. Slik kunne jeg unne meg 3 til 4 kopper om dagen. Ellers drakk jeg mye juice og har begynnt med det igjen
te er ikke stort bedre, kun 3-4 kopper. Foreløpig går det greit. Klart å kutte drastisk ned iallfall Blir kanskje 4 max 5 kopper i går og i dag, d.v.s 2 av koppene drakk jeg bare halvparten av da kaffen ble kald. Drikker mer appelsinjuice itillegg til vann. Det hjelper også. Så nå er det vel bare å vente på at kvalmen kommer og tar knekken på kaffelysten helt!!![:'(][;)]
sist jeg var gravid har jeg også¨kjøpt meg koffeinfri kaffe, brukte det litt i starten og det var en grei hjelp for å trappe ned. Men etterhvert har jeg gått over til vanlig kaffe igjen, bare i redusert mengde
Har gjort meg sev helt avhengig av kaffe, dumme meg. Legen sa forøvrig at det ikke var så farlig med litt kaffe, noen kopper gjorde ikke noen skade, fantes langt verre ting jeg kunne putte i meg. Han bad meg leve mest mulig normalt. Men da jeg sa hvor mye kaffe jeg drakk i løpet av dagen var han enig i at jeg burde nok trappe litt ned, men måtte ikke helt ned i 1-2 kopper da........
Satser på at nedtrappingen min fungerer........ men er jo så trøøøøøøøøøøøøøøøøøøtt.......