Kaffe

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Dere som drakk en del kaffe før dere ble gravide, hvordan gjør dere det nå?

Jeg slutta på dagen på ikm sist graviditet, fikk helt avsmak og den kom aldri tilbake. Drikker dog endel cola zero de dagene jeg er trøtt, men holder meg innafor anbefalningene

Drikker kun koffeinfri hvis jeg skal ha en kopp kaffe :)

Foreløpig drukket maks 2kopper om dagen og heller drukket koffeinfri te (roiboos og ingefær) resten av dagen. Sist drakk jeg også koffeinfri pulverkaffe om jeg fikk veldig lyst på kaffe. I dag smakte ikke kaffen så godt på morgenen, så kanskje stopper det seg selv

Drikker bare en kopp om morgenen. Drakk sikkert 7-8 kopper før, så har hatt en del vondt i hodet og vært mye trøtt. Men det kan jo være symptomer, vanskelig å skille. Har også hatt dager der jeg bare har rukket te, eller drukket morgenkaffe så to kopper te.

Drikker nesten ikke kaffe nå. Stor overgang! :hilarious: Kjøper kakao istedenfor latte, og drikker koffeinfri gravid-te hjemme. Savner latte, men overlever. :p

Kroppen sier tydelig stopp, så jeg drikker kanskje en morgenkaffe og kanskje utover ettermiddagen :p byttet ut colaen med fanta exotic, myyye bedre

Drikker til avsmaken kommer tenker jeg... :)

Drikker 1-2 kopper daglig :)

Forrige svangerskap drakk jeg et par kopper dagen, men denne gangen blir jeg dårlig bare av tanken på kaffe. Savner det skikkelig, men frister bare ikke om dagen. Det var liksom dagens små høydepunkt på jobb, og nå mangler det helt :stinkyfeet:

Tar en kopp om morgenen på jobb [emoji4]

Drikker en kopp eller to om dagen :)

1 kopp om dagen :)

Har kuttet voldsomt ned, men synes fortsatt det er godt :) Blir maks to kopper om dagen. Hva er anbefalingene for cola zero forresten?

Har kuttet voldsomt ned, men synes fortsatt det er godt :) Blir maks to kopper om dagen. Hva er anbefalingene for cola zero forresten?
Er koffein i det også, så det inngår i kaffekvoten, mengden er det viktige, som alt annet når man er gravid

Back
Topp