Kaffe

seilefru

Elsker forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Det er jo anbefalt 1-2 kopper kaffe om dagen.
Gjør dere forskjell på om dere drikker filterkaffe og feks Nespresso kaffe? Føler liksom det er lov med 2 kopper filter og 1kopp Nespresso. Velger liksom enten eller. Men har fryktelig lyst på 2 kopper Nespresso [emoji23]

Hva gjør dere?
Og hvis dere drikker light brus med koffein i, regner dere det som en kopp «kaffe»?

Altså jeg har skilt på filter og Nespresso fordi jeg mente jeg hadde lest at det var mer koffein i Nespresso kaffen. [emoji5]

Jeg prøver å holde meg til Max 2 kopper for dag ,"styrke en bønne" med kaffemaskin,å halvt om halvt med helmelk å kaffe så da tenker jeg att der er godkjent;) hadde jeg drukket annen koffeinholdig drikke i tillegg hadde jeg sikkert nøyet meg med en kopp:) blir så mett av kaffen heldigvis så er ikke plass til mer om jeg skal få i meg frokost å lunch:p

Ååååh, der har jeg ikke vært så flink. Har enkelte dager drukket endel mer enn to kopper, men langt i fra hver dag - så tenker det er innafor :)

Ååååh, der har jeg ikke vært så flink. Har enkelte dager drukket endel mer enn to kopper, men langt i fra hver dag - så tenker det er innafor :)
Kaffen får ingen ta fra meg. Drikker akkurat så mye som jeg trenger, har tross alt to små barn!

Så får heller vinen, snusen, osten, spekekjøttet, fårepølsen osv forbli forbudt. (Jaja jeg rørte jo de tre sist aaaaaaaav og til da... men slutt på det nå når jeg kjenner at det er noe levende inni der)

Ang koffein så drikker jeg nok litt for mye lettbrus med koffein i... solo og eventyr er ikke det samme som cola zero :-/ drikker ikke brus som tørstedrikk, men oftes til varm-mat.
kjøpte koffeinfri kaffe for litt siden, men det ble liksom ikke det samme.
Kaffe må jeg bare ha... Og iskaffe da.
Noen dager blir det nok litt for mye men andre dager kan det være minimalt. Alt med måte ...
første gang jeg var gravid skulle man ikke spise softis, drikke milkshake fra McDonald’s, spise pesto, og bær måtte omtrent skrubbes i hjel ... og bruke fuktighetskrem uten parabener, ikke farge håret hos frisøren. Alt det har jeg klart å få i meg, og jeg har vært å stripa håret mitt ....
mulig det stemmer, og jeg er forsiktig men ikke overdramatisk som med førstemann :facepalm: det kan være dag det blir fire kopper kaffe og andre dager hvor det ikke blir kaffe ..: :-/

Dette stresser jeg ikke med, 2-3 kopper kaffe må jeg nesten få - men lite koffeinbrus da.

Synes det er helt greit å ofte vin, ost, spekemat og lignende (har aldri røkt/snust, så det er ikkenoe tap) - og kaffe er redusert, men noe må en stakkars vordene mor få. (synes jeg da) :happy:

Samme her, kaffen ‘synder’ jeg med, men gir avkall på alt annet. Hva er det begrensningen gjelder igjen, er det babyens vekst?

Samme her, kaffen ‘synder’ jeg med, men gir avkall på alt annet. Hva er det begrensningen gjelder igjen, er det babyens vekst?

Ja er vel satt i sammenheng med redusert fødselsvekt. Mine var 4200 og 4800 så det bekymrer meg ikke nevneverdig. Skulle jeg dermed få beskjed om unormal vekst så skal jeg kutte kaffen

Jeg er nok litt hysterisk. Hadde jeg fått en gutt med adhd eller andre vansker så ville jeg nok følt at jeg hadde skyld i det selv (litt fordi mamma drakk mye kaffe med oss - og nei, tror egentlig ikke det har en stor sammenheng, men er litt sånn at det kan jo hende).

Så max en kopp om dagen med ikke mye lettbrus. Null problem for meg å kutte nå i sommer, men spørs når skolen begynner igjen :) Har full forståelse for de som trenger mer!

Jeg er litt avhengig av Nespresso kaffe om morgningen i helgene. Men jeg har kjøpt inn kapsler uten koffein, synes det smaker vel så godt. Nespresso har jo 3 typer uten koffein å velge mellom [emoji4]

Back
Topp