Kaffe

-Lillemor-

Betatt av forumet
Jeg lurer litt på dette her med kaffe!

I følge Helseinstituttet er det ikke skadelig å drikke 1-2 små kopper kaffe hver dag, men jeg har lest flere steder at de fleste gravide ikke drikker kraffe.
Jeg må ærlig si at jeg ikke har turt å drikke kaffe, men kjenner jeg savner det utrolig mye! Så det jeg lurer på, er det noen her inne som drikker en kaffekopp om dagen? Eller tenker dere at det er fy-fy? :-)

Jeg drikker ikke kaffe mer. Og jeg savner det!!! Men det smaker altså ikke som før...

Sykehuset sa til meg , ivf her at burde holde seg med en kopp kaffe eller te eller cola hver dag . Helst ikke men .
Jeg kjøpte koffein fri kaffe og drakk den , gikk veldig greit til kvalmen kom og nå har jeg ikke drukket kaffe på 2 uker , savner men frister ikke .
Og leste flere steder 1 kaffe kopp om dagen burde gå greit .
Men Ifølge sykehuset påvirker koffein mer assistert enn normalt graviditet .

Så godt å høre at det er noen som drikker kaffe! :-) Kanskje jeg skal driste meg til en kopp om dagen! :p
Noen som har prøvd de koffeinfrie variantene på markedet? De er vel bedre for oss å drikken nå, så lenge de ikke smaker helt pyton! :-)

Jeg fortsatte med en liten kopp om dagen så lenge jeg likte det :) Et tips er å ha i ekstra melk eller vann for å få mer ut av de 1-2 koppene hvis man liker det. Etter en stund ble jeg superkvalm og har til og med slitt med å drikke vann, så har ikke drukket noe kaffe etter det. Har drukket te og cola, da, innenfor anbefalingene. :)

Jeg bestiller alltid koffeinfri når jeg er på cafe/kaffebar. Synes de er veldig gode. Også har jeg koffeinfrie kapsler til Nespressomaskinen. Den koffeinfrie pulverkaffen har jeg ikke testet :) Men jeg er avhengig av iskaffen til tine, så en sånn en unner jeg meg hver dag! :D

Jeg jobber jo mye natt og har vært god venn med kaffe.. Nå blir jeg kvalm ved bare tanken, så det er lett å holde seg unna;)

Koffein bør man generelt redusere så mye som mulig, for det er linket til spontanabort. 1-2 kopper om dagen mener de likevel ikke skal være kritisk, man kan drikke hvis man vil, men hvis man klarer å la være så er det jo greit.

Jeg personlig har ikke hatt lyst på kaffe i det hele tatt, men i perioder nå har jeg drukket et glass cola til frokost.

Aldri likt kaffe, men er veldig glad i Pepsi Max, men drikker mye mindre når eg er gravid :-)

Drikker frappe et par ganger i uken og som regel et lite glass cola om dagen. Det stresser meg overhode ikke. Alt med måte :)

Jeg drakk en liten kopp kaffe med melk hver dag og kanskje et glass cola zero i tillegg inntil nylig. Da fikk jeg avsmak for kaffe :p Men hadde ikke dårlig samvittighet for å drikke det da :D

Jeg drikker vanligvis 1-3 kopper te om dagen, og drakk koffeinfri te da jeg var gravid.
Jeg tok ingen sjanser, og hadde null problem med å "ofre" meg og drikke en annen type te en periode.
Jeg smakte ikke forskjell..

Nå om dagen drikker jeg ikke kaffe fordi det absolutt ikke frister. De dagene jeg drakk litt kaffe noen uker tilbake, ble jeg veldig kvalm og dårlig etterpå. Det kan jo være tilfeldig? :happy:

Back
Topp