Kaffe

fru_z

Glad i forumet
Hvordan blir det med kaffedrikking på dere om dagen jenter? Jeg har jo lest at man skal begrense kaffeinntaket når man er gravid, så i prøveperioden begynte jeg å kutte ned på kaffe. Maks en kopp om dagen. Den siste uka nå har jeg slitt med kvalme, så har ikke klart å drikke kaffe i det hele tatt :S Savner kaffekoppen min jeg :(
 
Jeg har ikke hatt så veldig lyst på kaffe i det siste, men har blitt en kopp i ny og ne for det da, men ikke som vanlig. :)
 
har begrenset det til 0,5kopp om dagen :) tror kollegaene hadde begynt å lure om jeg ikke deltok på morgenkaffen lengre, så da velger jeg å ta min halve kopp da. når jeg ikke er på jobb drikker jeg ikke kaffe.
 
drikker et par kopper kaffe om dagen  og resten av dagen drikker jeg koffeinfri kaffe.....
 
Koffeinfri. Tar ingen sjans etter to mistinger..
 
Jeg kuttet ned på kaffen når jeg fant ut at jeg var gravid, nå er jeg så kvalm at kaffe ikke frister i det hele tatt!
 
Prøver å begrense meg til de to anbefalte koppene, men det ikke helt lett når jeg er oppe hele natten med en makk som holder på å få tenner... :P
 
tjaaa.. jeg tyr til kaffe når ingenting annet vekker meg :P blir vel ca 3-4 kopper i uka! det ække så ille syns jeg! ikke drikker jeg cola heller, så
 
Jeg var kaffe menneske før jeg ble gravid,men etter jeg fikk vite at jeg er gravid sluttet jeg med en gang, kaffe og røyk.

Men koffeinkaffe er vell greit, er det ikke?
 
drikker ikke kaffe ellers heller :) 
 
slutta med båder røyk og kaffe når det var positiv test. de to tinga henger sammen for meg så var like greit å holde seg unna begge delene da.
 

Har tenkt å slutte helt med kaffe og gå over til grønn te /koffeinfri ..

Men kommer til å late som på jobben og nippe litt til morgenkaffen sånn for synets skyld ;)

 


Ønskergullnr2 skrev:

Har tenkt å slutte helt med kaffe og gå over til grønn te /koffeinfri ..

Men kommer til å late som på jobben og nippe litt til morgenkaffen sånn for synets skyld ;)



Mener å ha lest at grønn te hemmer opptaket av folat :S
kanskje enda tryggere å velge fruktteer?
 
koffeinfri kaffe   skal man kunne  drikke ja  uten problem ,både lege og ernæringsfysologen min   annbefalet meg  koffeinfri ,men trenger ikke drikke   3 kanner lissom om
Grønnte hemmer opptak  av bla folat  vitaminer  mineraler og jern så jeg ligger LANGT unna Grønnte
 
Jeg drikker mye koffeinfri jordbær&vanilje te :)
 
Back
Topp