Kaffe, te?

Grynet2

Glad i forumet
VIP
Har dere sluttet helt å drikke koffeinholdig drikke? Evt. redusert inntaket?

Jeg synes det er vanskelig nå i begynnelsen, jeg tar alltid i mot kaffe i besøk og drikker kaffe på kafe. Vil helst ikke vekke mistanke helt enda, så den siste uken har jeg tatt i mot en kopp i ny og ne. Hva med dere, klarer dere å la være helt?

Sniker :-). Du kan drikke kaffe, men ikkje for mykje. Eg begynte med mykje melk i kaffen for å minske ned på kaffemengda. Type kaffe med baileys farge. Du kan forklare det med at da blir den drikke klar med ein gong, utan at du brenner deg :-)
Og at du begynte med det i år for det var så varmt med varm kaffe i sola :-)
Sent from my Nexus 10

kjøper koffeinfri der de har det. Men har så absolutt kuttet ned. Nå drakk ikke jeg mer enn max 2 kopper om dagen før, nå har jeg noen dager jeg ikke drikker i det heletatt. Og andre dager jeg tar 1 kopp :)

Drikker en liten kopp på morgenen, også tar jeg imot en liten kopp om jeg blir tilbydd det i besøk ol :) men i utgangspunktet drikker jeg bare den lille koppen på morgenen :) det holder for meg :)

Jeg tar lite kaffe i koppen og gjerne litt (eller mye) melk. Da skal det flere kopper til for å nå 2 kopper svart kaffe.
Du kan jo ta imot en kopp kaffe på besøk og sånn. Kan du ta selv tar du lite ;) også trenger du jo ikke drikke opp :)

Drikker èn kopp te på jobb om det ikke er for varmt (slik det har vært nå med 31 grader!!).
Ellers er det pepsi maxen jeg liker, men klarer meg med et glass til middagen:)

Er så altfor glad i cola,så det skal blir vannskelig å holde seg helt unna. tenker alt med måte igrunn. Samme med kaffe og te :-)

Har lest at man ikke skal drikke mer enn to glass cola,kaffe eller te om dagen, så skal prøve å holde meg til det:) Er veldig glad i cola, men prøver å bytte det ut med vann :)

Er så altfor glad i cola,så det skal blir vannskelig å holde seg helt unna. tenker alt med måte igrunn. Samme med kaffe og te :-)
Jeg drakk minimum 1/2L cola hver dag i sist svangerskap fra ca uke 6-17, det var det eneste som gikk ned og ble der! Sier ikke at det var bra, det gikk heldigvis fint :) Men drakk ikke en slurk av det etter uke 17 altså :)

Prøver å holde meg til ett par kopper kaffe, og det går stort sett greit. Drikker ikke noe annet med koffein, og jeg kommer ikke til å kutte det helt. Holder meg innenfor anbefalingene, det får være bra. Er skikkelig kaffekjærring til vanlig ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, holder meg innenfor anbefalingene jeg også, men skulle ønske jeg klarte å kutte det helt ut :p

Har kuttet ned til kun en kopp til dagen og den inntas til frokosten, nam :D

Jeg drikker koffeinfri kaffe for det meste. Har nespresso maskin og den koffeinfrie kaffen er veldig god :) ellers så unner jeg meg en halvliter cola zero innimellom.. Kjøper bevist en halvliters flaske, tenker det da er enklere å ikke drikke så mye

Drikker 1-2 kopper om dagen og evt koffeinfri nespresso. Elsker kaffe, men merker at lysten er mindre.

Teller en halv liter cola som 1 kaffe?

Jeg drikker mest koffeinfri kaffe nå, en gang i blant vanlig kaffe, men frister ikke med noe brus eller battery etc lenger. Så går mest i vann og juice her nå, for å få i meg vitaminer etc i tillegg til gravidkosttilskudd :)

Drikker nok litt mer cola enn jeg burde.. Er cocaholiker.. Men skal kutte ned, må bare komme noen dager unna røykeslutten. Holde liksom med abstinenser på en ting av gangen :-p

Har roet ned inntaket, unner meg en kopp og noen dager blir det ikke noe. Borte på besøk har det hendt at det blir to kopper, men men.

Merker at kaffen har skikkelig effekt på trøttheten, så skulle gjerne drukket litt til...

Skjønner godt at det ikke er lett å droppe kaffen helt! Jeg pleier å drikke mye kaffe hver dag, og det vet de fleste, så ville nok fått en mistanke hvis jeg slutter helt. Men prøver å la være å drikke opp koppen helt. Det legger ikke folk så lett merke til tror jeg.

Får vondt i hodet når jeg slutter helt med kaffe, så får nok ta det litt gradvis. Kommet meg ned til 3-4 halve kopper om dagen nå :-) Forrige gang ble det veldig brått slutt på all kaffedrikking. Likte plutselig ikke kaffe lenger etter ca uke 6...

Back
Topp