Kaffe/Te ved IVF

C

Forelsket i forumet
Er det noen som har fått konkrete beskjeder fra klinikken ift. kaffe og te? Eventuelt koffeinfri kaffe/te?

Mener jeg har lest at ‘vanlige prøvere’ ikke nødvendigvis trenger å redusere koffeininntak, men at det kan påvirke IVF-beh., og at en derfor bør redusere. Men, jeg husker ikke om det bare er noe jeg tilfeldig har kommet over eller om det er fra klinikken.

Jeg har redusert til 1 kopp til dagen, eller dvs. jeg lager kapselkaffe på 1 kapsel i en termokopp som holder til to små kopper. Blir litt mer utvannet enn jeg liker den, men føles bedre å kunne drikke to små enn bare en vanlig.

Ååh hjelp :bag:
Jeg drikker minst 3-4enheter koffein hver dag :wacky:
Er bare å begynne å jobbe med redusering da :wideyed:

Fått beskjed om å ikke drikke så mye koffein, både jeg og mannen. Husker ikke hvor mye..? 2 kopper?

Jeg har ikke hørt noe om det. Jeg drikker en del te!

Siste forsøkene har jeg fått beskjed om å helt unngå koffein:woot: Så det gjorde jeg. Nå drikker ikke jeg kaffe eller te til vanlig så det gikk fint. Men drikker litt Pepsi Max. Det drakk jeg heller ikke på mange uker.

Siste forsøkene har jeg fått beskjed om å helt unngå koffein:woot: Så det gjorde jeg. Nå drikker ikke jeg kaffe eller te til vanlig så det gikk fint. Men drikker litt Pepsi Max. Det drakk jeg heller ikke på mange uker.

Når skal man slutte med koffein? Før man starter på sprøyter?

Kommer til å være døende på jobb uten koffein :confused::nailbiting::wideyed:

Når skal man slutte med koffein? Før man starter på sprøyter?

Kommer til å være døende på jobb uten koffein :confused::nailbiting::wideyed:
Tror det holder med å slutte til innsett. Men det skal jo kunne gå an å ta seg en kopp:) Nå bare gjorde jeg alt til slutt:p

Tror det holder med å slutte til innsett. Men det skal jo kunne gå an å ta seg en kopp:) Nå bare gjorde jeg alt til slutt:p

Oi oi. Få begynne å vende kroppen av koffein på jobb da. Så jeg ikke går helt bananas.
Oi oi oi. Mine stakkars kollegaer :sorry::hilarious:

Jeg kommer til å dø uten cola :crybaby2

Oi oi. Få begynne å vende kroppen av koffein på jobb da. Så jeg ikke går helt bananas.
Oi oi oi. Mine stakkars kollegaer :sorry::hilarious:
Jeg er bare evig glad for at jeg bytter jobb og er ferdig med pendling før vi skal sette i gang, ellers hadde jeg ikke kommet meg hjem fra jobb :hilarious:
Drikker alltid en energidrikk 14.30 hvis jeg har sene vakter :p

Skal prøve å bli flinkere på koffeininntak nå som det blir mer søvn og ingen tid i bil :D
Men ja, stakkars kollegaer her og, og jeg er helt ny :hilarious::hilarious:

Jeg er bare evig glad for at jeg bytter jobb og er ferdig med pendling før vi skal sette i gang, ellers hadde jeg ikke kommet meg hjem fra jobb :hilarious:
Drikker alltid en energidrikk 14.30 hvis jeg har sene vakter :p

Skal prøve å bli flinkere på koffeininntak nå som det blir mer søvn og ingen tid i bil :D
Men ja, stakkars kollegaer her og, og jeg er helt ny :hilarious::hilarious:

Ai ai ai..

Jeg står på veien og dirigerer trafikk. Tror ikke det er kollegaene det går verst ut over for å være ærlig :angelic:
Billistene senker sjeldent farten, bruker ikke blinklys, og skal prøve seg for de "Skal bare" :banghead::grumpy: Viser null hensyn til at det står folk i veien. Enda det er skilta opp :meh:
Siste bilisten som forsøkte seg før påske, fikk seg en regle han sent vil glemme.. :bored::bag:
Da ble denne frøkna forbanna. :angelic::android:

Ai ai ai..

Jeg står på veien og dirigerer trafikk. Tror ikke det er kollegaene det går verst ut over for å være ærlig :angelic:
Billistene senker sjeldent farten, bruker ikke blinklys, og skal prøve seg for de "Skal bare" :banghead::grumpy: Viser null hensyn til at det står folk i veien. Enda det er skilta opp :meh:
Siste bilisten som forsøkte seg før påske, fikk seg en regle han sent vil glemme.. :bored::bag:
Da ble denne frøkna forbanna. :angelic::android:
Så utrolig bra :D
Jeg jobber i barnehage.... :bag:

Dere som er avhengig av cola da - kutter dere helt? Må innrømme at jeg ikke har vært noe flink til å kutte cola før innsett... Ikke drukket mye etter innsett, men noen glass har det blitt. Bør jeg altså kutte helt? Eller finnes det en nedre grense der også? (Haha, ler litt av hvor desperat jeg høres ut...)

Hmm.. så rart at det er så ulike beskjeder.

Jeg tenkte ikke så mye over det første gang, det er jo verdt å redusere mengden om dette kommer til å funke. Samtidig er det kjedelig å tilpasse livet for mye rundt det om en skal gjennom noen runder med behandling..

Skjønner jo at noen sikkert må ta større forbehold enn andre grunnet evt dårligere utgangspunkt av ulike grunner, men det bør jo opplyses om uansett dersom det faktisk kan påvirke.

Er tydeligvis godt inni denne karusellen igjen, for tankene spinner mye rundt ‘hva hvis..’

Jeg tenker at det meste er greit i moderate mengder. Jeg må bli flinkere til å drikke vann i ukedagene, men jeg ser ikke problemet med å kose seg med et glass eller to med cola zero i helgene.
Hvor mye er en enhet koffein mtp kaffe? Jeg drikker nok 2 kopper i løpet av en arbeidsdag. en om morningen og en i lunchen.

Te derimot. Det drikker jeg nok 1 - 1,5 liter om dagen når jeg har fri. Ca 5dl under arbeidsuka.

Til mitt forsvar :P Jeg har 5dl Disney tekopper som jeg bruker ;) Bruker kun 1 tepose om gangen da :P

Back
Topp