Kaffe,te,cola og urter

Tessa

Forumet er livet
Jeg har nesten ikke drukket kaffe siden jeg ble gravid, heller ikke te eller cola. Bevilget meg en kopp te nå, vi fikk kake her på jobben og jeg tenkte at te er det vel litt mindre koffein i enn i kaffe.Så ble jeg litt usikker, fikk nemlig lyst på urtete (den fra Ricola) men husket at det stod i siste "Gravid" om en del farlige urter, og ble litt usikker. HVOR farlig er egentlig disse tingene, og i så fall hvordan?Noen som vet?Er den urteteeen fra Ricola trygg, tro? Jeg valgte en vanlig pose-te for sikkerhets skyld, nesten det eneste koffeinholdige jeg har drukket siden jeg ble gravid. Har tatt en slurk eller to fra mannen når han har drukket cola en sjelden gang, det er alt. Jeg er normalt kaffoman,skikkelig koffein-junkie og har vært beinhard mot meg selv på dette. Særlig etter at jeg fikk vite at alt den gravide inntar kan ganges med tre i fosteret...
 
Det står jo så mange steder at man kan drikke 1-2 kopper kaffe eller 3-4 kopper te daglig eller 1 liter cola eller annen koffeinholdig drikke. Du kan lese det på matportalen.no Jeg ville ikke vært redd for å drikke en kopp kaffe eller te innimellom. Rød te skal være helt uten koffein iallefall. Husker ikke helt hva den teen heter, men det er jo bare å spørre i en kaffe/teforretning.
 
Rød te? Må være noe slags frukt-te i så fall det da..?Takk for tipset, skal sjekke det, gitt. Kan jo være såå godt med en kopp te av og til. Kaffen drøyer jeg like godt, ingen vits å utsette seg for prøvelsen med bare en kopp eller to en sjelden gang. :-)
ER man kaffoman, så ER man kaffoman....*SUKK!*
 
Hei

Enkelte helsekostbutikker selger gravid-te som er bra å drikke i svangerskapet. Kanskje dette kan vere en løsning? De selger også amme-te som kan vere greit å bruke senere.....
 
Du skal bare ta d helt med ro..........æ drakk no både kaffe, te og cola under svangerskapet.
Kan ik bli helt fanatisk heller i forhold t slikt.

Men d e når ungen e født at du kanskje ska vær forsiktig med koffeinholdig drikke pga at dette går
i morsmelka og ungen kan da bli mere våken.

D e nåkka du må prøve dæ fram på og ka du tør sjøl
 
Jeg er gravid for 2 gang og drikker 2 kopper kaffe hver dag, eller te og cola/brus i helgene. Går så fint atte.  Jeg reduserer mengden bare
Anbefaler deg å holde deg langt borte fra red bull osv...koffein bomber det:)
 
HI er sikkert ferdig med å være gravid, siden tråden er fra 2005.
 
hehe, sånt ser en ikke Trodde tråder ble sletta etterhvert jeg? Tråd fra 20005 lissom?
 
Back
Topp