Kaffe og te

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
hvor mye kaffe og/eller te drikker dere iløpet av en dag? Er veldig glad i kaffe, men har nå gått over til te for føler jeg kan drikke flere kopper løpet av en dag da enn kaffe. Savner veldig å sitte å drikke kopp etter kopp ned kaffe :p

Jeg drikker 2 små kopper , noen ganger ingenting. Merker etter jeg ble gravid så frista ikke kaffi like mye lengere [emoji4]

Drikker verken kaffe eller te med koffein fra før. Men hadde jeg likt det hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for en kopp om dagen. :)

Men obs, det kan faktisk være ganske mye koffein i te, det kommer an på hvor lenge teposen ligger i vannet. Jeg liker urtete, men ikke te med koffein, det finnes mange gode urtete uten koffein.

Jeg drikker gjerne en halvliter cola for å kos i blant. Har også drukket en liten boks battery et par ganger for å komme meg gjennom arbeidsdagen. Det er rundt 100mg i en boks battery og 50mg i en halvliter cola. Man anbefales å holde seg under 200mg dagen.

Drikker ikke kaffe eller te daglig, men tar en kopp enkel mocca eller to på kafé innimellom [emoji4] hender at jeg drikker en energidrikk, men mye sjeldnere nå enn før jeg ble gravid [emoji4]

Drikker ikke kaffe daglig og har fått ordentlig avsmak på te ( som det ble 5 kopper av daglig før:excited001) men unner meg 2 kopper kaffe engang iblant vis jeg på besøk hos venner :happy090

Er egentlig veldig glad i kaffe, men nå kan jeg ikke drikke mer enn en kopp om dagen. Blir mer kvalm av det og får mer hjertebank

Jeg er ikke noen stor kaffedrikker til vanlig, men etter jeg ble gravid har jeg fått avsmak på kaffe. Te derimot har jeg fått mer lyst på, drikker en kopp pr dag på jobb[emoji4]

1 svæær kopp til frokost, ellers vann eller noe annet iste/saft. Mister lysten på brus og kaffe når jeg er gravid, godt er det, ellers hadde jeg overskredet grensa med glans :P blir nok. Mer når jeg begynner på oibb nå.

Får hjertebank av å drikke noe som helst med koffein, så har kutta ut alt.

Jeg har kutta kaffe helt, og drikker koffeinfri te! Går helt fint, for kaffe frister overhode ikke lenger[emoji12] tar en halvliter med cola iblant! Men lenge man holder seg innenfor anbefalte mengder med koffein så er det bare å kose seg[emoji5]

Jeg drikker 2 halve kopper med kaffe. Hender en gang i blant at jeg tar en kopp med te også.

Kaffe smaker best om morgenen synes jeg. Drikker en espresso hjemme rett etter jeg står opp (tar den med på badet.) Deretter en liten kopp på jobb. Har vært så trøtt etter jobb denne uka, så da har det gjerne blitt en espresso etter middag også.

Drikker ca 2 kopper kaffe på jobb. Om jeg har fri så er det ikke alltid jeg lager meg kaffe hjemme.

Har mistet lysten på kaffe i svangerskapet, men drikker en kopp innimellom om jeg blir tilbudt på besøk eller i møter. Ellers bruker jeg «koffein-kvoten» på Pepsi Max [emoji87][emoji1]

Har stort sett kuttett ut drikke med kofeein. Hender seg en skjelden gang at jeg drikker et glass cola, eller har kjøpt en colaboks på jobb når jeg virkelig trenger det. Og noen få ganger drikker jeg te med kofeein, men stort sett drikker jeg te uten kofeein.

Synes ikke kaffen smaker noe godt lengre, hender jeg tar en halv kopp når jeg innbiller meg at jeg har lyst på :hilarious: Drikker ca en kopp te om dagen :-)

Jeg liker ikke kaffe eller te, men drikker enorme mengder cola!
Har klart å kutte colaen helt ut :D

Litt for glad i kaffi. Har kutta ned en hel del. Men kaffi må jeg ha, visst ikke kommer hodepinen :D

Jeg elsker kaffe, men holder meg stort sett til maks to kopper. Har koffeinfri kaffe, men er liksom ikke det samme... sist svangerskap mistet jeg helt lysten på kaffe, men det har ikke skjedd denne gangen dessverre [emoji23]

Back
Topp