Kaffe og sånt

Kinez86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Nå som vi er gravide så skal vi jo ikke drikke så mye kaffe og andre koffeinholdige drikker. Så lurer på hvor mange kopper dere eventuelt drikker? Jeg har ikke hatt lyst på kaffe før nå siste uka, så da har det plutselig gått fra at jeg ikke har lyst på til at jeg må begrense meg.

Her blir det fort 3 kopper for dag. Er alt for glad i kaffe.

Blir litt kaffe og cola her også :-/
Føler cola hjelper litt på kvalmen ....

Før graviditeten drakk jeg mellom 3-5 krus om dagen, men nå smaker kaffe så utrolig dårlig!:yuck: Jobber i barnehage, så i ukedagene drikker jeg gjerne 1/2 kopp om morgenen for å føle at jeg er i live, og ingenting i helgene.

Jeg drikker et par-tre kopper om dagen, det hjelper på svimmelheten og på humøret :)

Jeg klarer hverken lukten eller smaken av kaffe denne gang. Helt merkelig da jeg gjerne drikker en kanne til vanlig pr dag

Nå kan ikke jeg drikke kaffe på grunn av insomnia, men iiiiiskald solbærsaft eller vann er gull! Har alltid en flaske stående i kjøleskapet

Hadde en periode hvor kaffe bare var helt fullstendig spyfremkallende her, men nå er kaffetørsten tilbake for fullt. Må være god kaffe, da. Ikke sur kaffe fra maskinen på jobb. Blir fort tre små kopper på en dag. Med soyamelk i! Nam!

Aldri vendt meg til å drikke kaffe, så drikker det naturligvis (eller gudene vet hva slags cravings man får i graviditeten hehe) ikke nå heller :)

Starter som regel dagen med en kopp svart kaffe eller cappuchino, men ikke noe mer enn det..
Det smaker veldig godt :) , også hjelper det litt på treg mage / forstoppelse :angelic:

Her varierer det veldig med dagsformen, men drikker ikke mer enn 2 kopper kaffe om dagen, evt en kopp kaffe og en cola..
I dag har jeg bare drukket en halv kopp kaffe[emoji12]

Drakk en del kaffe før graviditeten, hadde alltid en kopp stående liksom..
I begynnelsen denne gangen hadde jeg ikke lyst på kaffe, men nå har jeg litt lyst på igjen. Litt. Prøver bevisst å begrense meg, for drikker Pepsi Max også. Det blir MAX 2 kopper kaffe (inkl. evt. iskaffe), men så går det alltid noen dager der jeg ikke drikker i det hele tatt. Tenker det går helt fint så lenge man er litt bevisst :)

Drakk en del kaffe før graviditeten, hadde alltid en kopp stående liksom..
I begynnelsen denne gangen hadde jeg ikke lyst på kaffe, men nå har jeg litt lyst på igjen. Litt. Prøver bevisst å begrense meg, for drikker Pepsi Max også. Det blir MAX 2 kopper kaffe (inkl. evt. iskaffe), men så går det alltid noen dager der jeg ikke drikker i det hele tatt. Tenker det går helt fint så lenge man er litt bevisst :)
Ja enig :)

Drikker ikke kaffe etter jeg ble gravid[emoji28] kun om jeg er på besøk

Back
Topp