Kaffe og mat

SvimeHøna

Høye-ønsker2015
Mange klarer ikke å drikke kaffe etter de har blitt gravide.. Slik var jeg med første mann.. Mat var heller ikke noe særlig (var konstant uggen)... Men denne gang ELSKER jeg kaffe og mat (må begrense meg). Merker dere forskjell etter dere ble gravide/ eller ulike svangerskap til nå?

Klarte heller ikke kaffe sist, men det gjør jeg nå.
Sist hadde jeg veldig ømme pupper, det har jeg heller ikke nå.

Generelt uten symptomer denne gangen.

Har lite symptomer selv, litt tunge bryst/ små ømt.. Men ikke i nærheten slik som sist gang (takke for det :happy:)

Det kan virke som kaffen trigger kvalmen her, så tror jeg skal forsøke å kutte den noen dager for å se. Ellers må jeg spise lite og ofte. Gleder meg til kvalmen slipper taket!

Sist taklet jeg ikke sjokolade (spiser vanligvis veldig mye sjokolade), og levde av frukt og bær hele svangerskapet
Denne gang merker jeg ikke noe til noe slikt enda, men er såpass kvalm at nå er det ikke så mye mat generelt jeg klarer tanken på :-/

Jeg har sluttet å like kaffe. Plutselig en morgen så smakte det drit :p ellers har jeg veldig lyst på mat som er kald... har ikke så lyst på varm mat.

Jeg har ikke lyst på noe mat jeg... Kaffe har jeg aldri likt, men mat har jeg alltid vært glad i... Nå blir jeg dårlig bare av å tenke på mat :/ Og det gjelder all mat for øyeblikket...

Forrige svangerskap måtte jeg begrense meg selv ifht kaffe, for jeg hadde lyst på det hele tiden, men prøvde å holde meg til to kopper per dag. Nå klarer jeg ikke tanken på kaffe engang. Kvalmen skylder over meg bare jeg skriver om det nå:( Men forrige gang var jeg ikke kvalm i det hele tatt, nå er jeg der 24/7..

Jeg merker egentlig ikke så veldig mye ennå... 5+4 i dag. Venter egentlig bare på at kvalmen skal snike seg innpå... Så nyter matlysten enn så lenge :-)

Jeg må spise hele tida for å holde kvalmen i sjakk, men mat frister ikke så går i tørre kjels og tørt knekke brød. Kaffe drikker jeg ikke så mye av til vanlig heller men det frister overhode ikke nå.

Spiser og drikker noen lunde likt som før. Ikke så mange symptomer denne gangen, annet en mer sliten og trøtt. Jeg drikker kun 1 kopp vanlig kaffe men har startet å kun drikke decaff. Med nr 1 spiste jeg regelmessig for å holde kvalmen under sjakk.

Første svangerskap makte kaffe helt forferdelig lenge før jeg visste at jeg var gravid. Ellers kastet jeg i meg sukker og fet mat :p

Dette svangerskapet har kaffen akkurat så vidt begynt å smake stygt. Tanken på sukker og usunn mat gjør meg kvalm :yuck: Nå bøtter jeg nedpå med isvann, frukt og annen sunn mat. Sjokolade smaker død! Satser på et sunnere svangerskap denne gangen ;)

Jeg er I Hellas nå, og det eneste som frister er frappe, iste & cola. Desverre må jeg begrense meg på alt dette. Syns liiitt syns på meg selv, men bare litt altså ♡

Jeg er I Hellas nå, og det eneste som frister er frappe, iste & cola. Desverre må jeg begrense meg på alt dette. Syns liiitt syns på meg selv, men bare litt altså ♡

Haha, det hørtes ikke kjekt ut (å begrense seg på ferie :bored:) iskaldt vann med sitron eller sprite, har vært min redning fra tidligere av:)

Jeg er ei skikkelig kaffekjerring, men en dag forrige uke våknet jeg og hadde helt avsmak på det. Savner kaffekosen på morgenen så håper jeg får lyst på det igjen etterhvert :)

Spiser du salat når du er der? Jeg skal dit neste uke og er litt usikker på det med salaten. Gresk salat er jo så godt.

Spiser du salat når du er der? Jeg skal dit neste uke og er litt usikker på det med salaten. Gresk salat er jo så godt.
Jeg har gjort det ja :) Men ikke hvor som helst :)

Klarte ikke kaffe sist, å det gjør ikke nå heller. Å det som jeg vanligvis elsker! :) hender jeg plutselig får lyst på, men da holder det med et par slurker.

Tanken på kaffe gjør meg kvalm, til og med lukten. Jeg som har vært kaffe dilla. Men sånn er det når man har hyperemesis :/

Back
Topp