Hvor mye kaffe og andre koffeinholdige drikker drikker dere hver dag? Jeg prøver nå å holde meg til 1 kopp kaffe, av og til noen glass cola uten sukker, men savner å ha litt mer. Men redd det ikke er så lurt
hva gjør dere?
hva gjør dere?Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hva gjør dere?Ja , har hørt at 2 kopper kaffe skal gå bra daJeg prøver å holde meg helt unna, da jeg har lest forskning som sier at 2 eller flere kopper kaffe daglig dobler faren for spontanabort. Blir av og til en kopp kaffe hvis jeg får tilbud om det, men har så mye halsbrann at det frister sjelden uansett![]()
håper ikke den koppen jeg har om morningen ødelegger for megnå. Når man står opp 6 må det nesten til 
Fant denne fra 2008, men den virker ikke helt seriøs den studien.Jeg prøver å holde meg helt unna, da jeg har lest forskning som sier at 2 eller flere kopper kaffe daglig dobler faren for spontanabort. Blir av og til en kopp kaffe hvis jeg får tilbud om det, men har så mye halsbrann at det frister sjelden uansett![]()
Det er det jeg også har lest1-2 små kopper kaffe per dag skal være ok.
Som gravid mister jeg lysten på kaffe. Men tar en boks Pepsi Max innimellom. Men Max to bokser.
Jeg har ikke lest at det kan øke faren for SA, men i følge forskning kan for mye koffein gi lav fødselsvekt på baby:
https://forskning.no/mat-og-helse-s...ide-bor-drikke-sa-lite-kaffe-som-mulig/650322

Sant nokEn til to kopper per dag blir det nok her. Holdt meg til det prinsippet sist og det gikk greit. Det er hardt nok i seg selv. Drikker vanligvis mellom to og fem kopper per dagkaffekutt blir nok det vanskeligste med graviditeten for meg. Alkohol o.l er mye greiere å kutte ut synes jeg.

EnigOh. Jeg er vandt med å drikke rundt 3-4 kopper daglig. Nå er det ca. 1,5 hver dag. Ikke lett å kutte ned![]()

Prøvd koffeinfri kaffe?Enig![]()