Kaffe og graviditet...

x1x*månesol*

Glad i forumet
Drikker/drakk du kaffe under svangerskapet? Evt. hvor mye per dag?

Jeg drikker kaffe innimellom ja.. Par kopper av gangen, men ikke hver dag [:)]

Av eller annen merkelig grunn slutta jeg HELT å drikke kaffe da jeg ble gravid. Ikke fordi jeg ikke hadde lyst på, og ikke fordi jeg mente det var så ekstremt farlig. Det bare ble sånn, og jeg er ennå ikke begynt igjen!:P Det hendte seg vel at jeg tok en kopp i selskap og slikt, men kom aldri på det hjemme. Men de sier at et par kopper daglig ikke er skadelig!:) Kaffe er jo også en av våre største kilder til antioksidanter![;)]

ORIGINAL: Wenchus

Jeg drikker kaffe innimellom ja.. Par kopper av gangen, men ikke hver dag [:)]

drakk ikke hver dag,, men ofte. men som regel aldri mer enn 1 kopp til dagen.. pga jeg ble kvalm av for mye.. men måtte ha litt innimellom for å holde meg våken og fungere på jobb[8D]

Jeg drikker ikke kaffe, men te.

Kose drikker mye te, men har fått beskjed om å ikke gjøre der...

I begynnelsen da jeg var rundt 3uker til 16uker ble jeg kvalm av te, klarte ikke å lage te til min mann engang..

Men nå drikker jeg av og til, men holder meg til varm sjokolade..

Jeg har ikke drukket kaffe de fire første månedene av svangerskapene på de to gutta mine, den siste gangen ble jeg også kvalm av bare lukta.. [:'(]
Men jeg holdt meg opprinnelig unna det fordi jeg hadde mistet så mange ganger, og jeg hadde lest at kaffe kunne være en årsak til spontanaborter.

ja, drakk kaffe i sv.skapet.. 1-3 kopper om dagen.

Back
Topp