Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Husker ikke eksakt hvor mye man skal holde seg innenfor pr dag. Men har regnet meg litt frem til hva som er langt innenfor grensen. Klarer ikke kaffe men ta og brus. Det står på alt hvor mye koffein ting inneholder.
1-2kopper kaffe/te om dagen. Cola prøver jeg å holde meg til i helgen å energidrikker osv holder jeg meg unna. Det skal vel ikke gravide drikke uansett.
Forholder meg til helsedirektoratets råd når jeg er gravid når det gjelder både mat og drikke:
Kaffe, te og cola og såkalte energidrikker inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.
I begynnelsen av svangerskapet drakk jeg nesten bare cola. Fikk ikke i meg annet uten å spy etter kvalmen ga seg så drakk jeg kanskje 1-2 glass cola om dagen. Er mer glad i cola enn kaffe, så jeg ofret kaffen for colaen. Hadde jeg lyst på kaffe så gikk ett glass cola bort. Samme med te osv.
Koffeinfri kaffe drikker jeg ikke. Drikker til nød zero brus om jeg får det servert borte.
Gidder ikke tvinge i meg crap hehe...
Men jeg minimerer brus og kaffe ja. Drikker kun kaffe borte 1-4 kopper på en dag. Nå kan det gå dager uten kaffe... blir som oftest en eller to ...