Kaffe -motbydelig...

mammamarita

Glad i forumet
Til vanlig er jeg nok over snittet glad i kaffe (svart, latte, cappucino), men gradvis under graviditeten har jeg mistet helt lysten på det, tanken på kaffe er bare helt motbydelig! Kan nevnes at jeg ikke er superkvalm, men får en og annen kvalmebølge i løpet av dagen.Tenker det kan være kroppen som rett og slett hindrer meg i å putte i meg koffein, rett og slett fordi det ikke er bra i forhold til graviditeten. Flere som har det sånn?

I tillegg er jeg "pepsi-max avhengig" til vanlig, men det har jeg heller ikke lyst på.

Fun light med appelsinsmak derimot...;)

Har det akkurat som deg! Og jeg elsker kaffe!!!!!
Gleder meg til å kunne nyte en kopp Frielekaffe uten å bli dritkvalm.. emoticon

Jeg takla ikke kaffe fram til sist uke... Vanligvis elsker jeg det. Nå drikker jeg muligens en kopp opp dagen. Husk at den kunstige søtninga i sukkerfri saft ikke er alt for bra å fp i seg mye av da... Være sånn for å være gledesdreper... Men jeg husker selv sist svangerskap. Jeg hadde nesten bare lyst på alt sånn kunstig godis, slush, mr fries etc.

Jeg drikker ikke kaffe til vanlig og ikke nå. MEN var helt pepsi max avhengig før jeg ble gravid. Drakk det hver dag, nå drikker jeg det nesten aldri lenger:)

Har det på samme måte! Elsker kaffe til vanlig, men nå orker jeg ikke tanken på det! Var sånn forrige gang også, og det gikk over etter noen uker da formen ble bra igjen. Gleder meg til det!

Det er akkurat det samme her, eller jeg kan ta en kopp kaffe latte med ekstra melk. Det gjør jeg litt fordi jeg går ut fra at noe av hodepinen min nettopp skyldes at kroppen har fått sjokk fordi den ikke får koffein lenger. Jeg drikker vanligvis mange kopper kaffe om dagen!

Ellers orker jeg heller  ikke pepsi max, eller annen brus for den saks skyld. Jeg elsker pepsi max, og klarer som regel å snike meg til et glass mange ganger i uka. Merkelig dette her,  men bra for kroppen min :-)

Jeg kan drikke 1 kopp kaffe om dagen, maks 2. Men drikker ikke kaffe hver dag til vanlig heller. Jeg blir faktisk fysisk kvalm og uvel og urolig i kroppen hvis jeg drikker 4-5 kopper kaffe. Så jeg holder meg unna såfremt jeg ikke blir servert kaffe hos mamma eller svigers eller der det blir servert kaker. Da MÅ jeg ha en kaffekopp eller to til det søte.

Var faktisk en av grunnene til at jeg mistenkte jeg var gravid, ville kaste opp i kaffikoppen på jobb allerede før jeg skulle få mensen. Hadde noen uker uten, greier fortsatt ikke svart kaffe, men kan heldigvis nyte en god latte igjen - må ha denne om morgenen for å komme i gang!

Back
Topp