Kaffe/koffein

Høsteple

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei!
Hvor mye kaffein eller hvor mange kopper kaffe drikker dere?

Prøver å holde meg til 1 kopp kaffe, og noen glass Pepsi max :angelic:

Jeg drikker rundt 1 kopp kaffe, kanskje en kopp te og i høstferie nå har det blitt en boks cola uten sukker. Så mener jeg greier å holde meg innafor og det har gått greit. Sist ble jeg kvalm av kaffe og te så da greide jeg lett å holde meg unna :p har ikke fått det enda, men greit om det skjer

Jeg har fått helt avsmak fra kaffe, så her går det i te og cola zero. Vanligvis er jeg veldig glad i kaffe, så det er vel like greit at det ikke frister med kaffe mer:joyful:

Prøver å holde meg til 1 kopp kaffe om dagen og 1-2 glass Pepsi Max innimellom.. Drikker vanligvis 5-6 kopper kaffe hver dag, men det smaker ikke like godt om dagen, så går greit å begrense.

Kaffe frister ikke lenger, heldigvis, for jeg har til vanlig drukket ganske mange kopper på en dag Nå går det i te, og da har jeg funnet noen koffeinfrie sorter, så da tenker jeg ikke så my på hvor mange kopper det blir. Ellers drikker jeg litt cola, men synes ikke det er like godt heller, så da går det mer i ulike typer appelsinbrus.

Har vanligvis drukket 5-6 kopper med kaffe + noen glass cola zero hver dag. Nå holder jeg meg til 1-2 kopper med te om dagen, og det går overraskende greit :)

Drikker maks 1-2 iskaffe om dagen, og litt cola innimellom. Men nå som jeg er mer kvalm frister ikke kaffe så mye lenger. Hadde sluttet å drikke redbull (som jeg er veldig glad i) en stund før jeg ble gravid, så har ikke noe lyst på det lenger heller!

Jeg har kjøpt koffeinfri kaffe, så da kan jeg i teorien drikke en hel kanne uten at det gjør noe. Før drakk jeg gjerne en liter kaffe med koffein om dagen. Men alt nå i uke 6 kjenner jeg at kaffe frister mindre enn før, så da blir det heller litt te. Kommer sikkert til å drikke mer av den koffeinfrie igjen etter fødsel, da fikk jeg i hvert fall smaken på kaffe igjen sist☺️

Jeg har byttet over til koffeinfri kaffe. Går kanskje 3 kopper kaffe til dagen.
Drikker også te, men bare frukt-te nå som jeg er gravid og jeg jo ammer fortsatt min 10 mnd baby. Og har kjøpt inn små buljong-pulver pakker som er gode å drikke når jeg er fysen på noe salt..

Kaffe har bare blitt æsj :p Men er meget glad i Pepsi max, så kan godt kose meg med et glass eller to om dagen, men prøver å kutte det litt ned nå :rolleyes:

Drikker så å si ingen ting. Unner meg av og til et glass Cola når vi er borte på besøk hos venner. Ikke noe kaffe, te eller energidrikk(som jeg drakk en del av før graviditeten).

Back
Topp