Kaffe i rugetiden?

Jeg har enda ikke vært det, men tenker å holde meg helt borte fra koffein i den perioden, og helst frem til første trimester er over, ihvertfall begrense det kraftig, evt. drikke koffeinfri alternativer. Ikke for å være hysterisk, men jeg ser bare ikke behovet for å ødelegge sjansene når det er bevist at det kan være uheldig.

Jeg drikker ikke kaffe til vanlig, men tror jeg ville kuttet ut dersom det var aktuelt for meg.
Setter pris på en cola zero innimellom og har tatt en i rugeperioden, men prøver å la være det også.

Jeg tok 1 kopp per dag :-) St. Olav sa 1-2 kopper så da drakk jeg en kopp :D Nå drikker jeg mye kaffe til vanlig så å kutte kaffe helt var grusomt så derfor ble det en kopp per dag:-)

Jeg begynte første forsøka mine med 2-3 halve kopper kaffe. Men etterhvert så har jeg kuttet det helt ut. Vil ikke gå rundt å tenke, tenk hvis det var pga det, så da kutter jeg det heller helt ut. Men 1-2 kopper skal jo være greit :)

Jeg drikker også store mengder til vanlig iallfall 5 kopper til dagen.

Forrige forsøk kuttet jeg helt og drakk ingen...

Lurer på om jeg skal une meg en kopp, hvor ødeleggende kan det være...

:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2

Jeg drikker også store mengder til vanlig iallfall 5 kopper til dagen.

Forrige forsøk kuttet jeg helt og drakk ingen...

Lurer på om jeg skal une meg en kopp, hvor ødeleggende kan det være...

:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2:coffee2

Forskningen jeg har lest, sier at det er ved over 4-5 kopper at graviditetsraten synker. 1-2 kopper skal ikke ha noe å si! ELSKER kaffe selv, men holder meg til 1 etter innsetting :)

Fikk høre en kopp kaffe, te eller brus om dagen. Men om du kjøper koffeinfri så kan ta flere ;)

Gikk over til grønn te i rugetida. Jeg 'trenger' vanligvis en kopp kaffe hver morgen, men når viljen er tilstede så går det helt greit. Var heldig og slapp unna kaffe-abstinenser da. Kuttet også sukker og cola, det var litt vanskelig på lørdagene.

Jeg drikker myyye kaffi,litt opp og ned i perioder. Men 5-6 kopper om dagen blir det lett.. Vet det er alt for mye! De siste 4 ukene har jeg begrenset til 2 kopper (max 3). Da er jeg over det verste allerede liksom,før rugetiden..Og nå har jeg egentlig ikke lyst på så mye mer.. Tror ikke jeg kutter helt ut..men begrenser hvertfal til 1-2 kopper.

Nulltoleranse på kaffe her i rugetida. Droppet koffein i størst mulig grad.

Jeg drikker vanligvis ikke særlig mye kaffe men jeg syns det er veeldig godt! Så, nå har jeg kjøpt koffeinfri pulverkaffe på butikken ;) jeg liker å lage iskaffe da så da er det bra m den koffeinfrie også har jeg Steviadråper med english toffee og en m vanilje fot å gjøre den sukkerfri :)

Jeg drikker vanligvis ikke særlig mye kaffe men jeg syns det er veeldig godt! Så, nå har jeg kjøpt koffeinfri pulverkaffe på butikken ;) jeg liker å lage iskaffe da så da er det bra m den koffeinfrie også har jeg Steviadråper med english toffee og en m vanilje fot å gjøre den sukkerfri :)
Oj det var lurt :D Steviadråper har jeg jo hjemme :-) Bare å løpe på butikken å kjøpe inn pulverkaffe og teste ut :D

Oj det var lurt :D Steviadråper har jeg jo hjemme :-) Bare å løpe på butikken å kjøpe inn pulverkaffe og teste ut :D
Jupp!! Dritdigg og gjerne noen isbiter på toppen da blir den skikkelig kald og god! Jeg har ca 4-5 dråper i et glass iskaffe :) :) :)

Jupp!! Dritdigg og gjerne noen isbiter på toppen da blir den skikkelig kald og god! Jeg har ca 4-5 dråper i et glass iskaffe :) :) :)
Nice:D Det blir iskaffe til lunsj i mårra:D

På både ferskforsøk og tin-forsøk droppet jeg koffein helt. Fant en artikkel linket på tv2 (som jeg så klart ikke finner igjen, dette var i 2012) som sa at 5 kopper kaffe om dagen reduserer sjansen for å lykkes med ivf med hele 50%. Nå er 5 kopper ganske mye, men jeg ble så påvirket at jeg droppet det helt. :-P
Her er linken, usikker på om den virker, om ikke så fjerner jeg den.
http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/-kaffe-svekker-sjansen-til-aa-bli-gravid-3824845.html

Back
Topp