Kaffe ❤️

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Venter mitt første i januar, og hadde på forhånd tenkt gjennom alle de endringene en graviditet ville føre til for livsstilen min...så fort streken på g.testen vistes kuttet jeg ut snus og alkohol (burde kuttet på forhånd, men gjorde ikke det, var så sikker på at jeg ikke ble gravid den mnd). Men innså at det tyngste kuttet faktisk var koffein Den ene koppen om dagen nytes maks, men resten av dagen går jeg med en konstant trang til "bare en kopp til". Sukk, skal ringe et lokalt kaffebrenneri på tirsdag og bestille meg en kg koffeinfri kaffe, får muligens ikke noen effekt på koffeinsuget mitt, men den gode smaken vil jeg iallfall ha!

Flere som savner ting disse første ukene?

Savnet cola zero veldig men jeg valgte å kutte koffeinet helt til å begynne med og heller nyte litt innimellom når "suget" nå har gitt seg. Tror det er bedre å kutte helt og kvitte seg med behovet enn å mate det litt hver dag... men det er meg da :)

Så sterk klarte ikke jeg være Men jobber på kaffebar, er omgitt av den fantastiske lukta av kaffe hver dag, så er ganske fornøyd med at jeg klarer begrense meg

:P Mistet litt avsmak på tabben :P
Men Cola i ny og ne er mmmmm :P

Går i sprite her nå. Skal prøve Farris og se om det er noe for meg :P

Drikker ikke kaffe, røyker eller snuser ikke eller drikker alkohol :P Såååå uskyldig assa :P hahahaha :D Har bare ikke slått meg i å drikke :P Men nå har jeg faktisk veldig lyst på vin, av alt :P Jeg liker sitrus drinker (mojito:Heartred?) når jeg er ute på byen, sånn ca hvert 4.-5. år :P

Venter mitt første i januar, og hadde på forhånd tenkt gjennom alle de endringene en graviditet ville føre til for livsstilen min...så fort streken på g.testen vistes kuttet jeg ut snus og alkohol (burde kuttet på forhånd, men gjorde ikke det, var så sikker på at jeg ikke ble gravid den mnd). Men innså at det tyngste kuttet faktisk var koffein Den ene koppen om dagen nytes maks, men resten av dagen går jeg med en konstant trang til "bare en kopp til". Sukk, skal ringe et lokalt kaffebrenneri på tirsdag og bestille meg en kg koffeinfri kaffe, får muligens ikke noen effekt på koffeinsuget mitt, men den gode smaken vil jeg iallfall ha!

Flere som savner ting disse første ukene?
Ja, kaffe er en favoritt her også. Heldigvis har vi Nespresso-maskin og de selger jo koffeinfrie kaffekapsler så for meg ble det redningen :-) ble også gravid ganske fort og plages litt av at jeg drakk litt alkohol i starten av mai, da var jeg i uke 2+5 etter mine beregninger men jeg merket at jeg rett og slett hadde helt mistet lysten på alkohol den helga så ble heldigvis ikke mye... Spørs jo om mistanken min stemmer og jeg er lenger på vei enn jeg regnet ut...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Ja, kaffe er en favoritt her også. Heldigvis har vi Nespresso-maskin og de selger jo koffeinfrie kaffekapsler så for meg ble det redningen :-) ble også gravid ganske fort og plages litt av at jeg drakk litt alkohol i starten av mai, da var jeg i uke 2+5 etter mine beregninger men jeg merket at jeg rett og slett hadde helt mistet lysten på alkohol den helga så ble heldigvis ikke mye... Spørs jo om mistanken min stemmer og jeg er lenger på vei enn jeg regnet ut...

❤️❤️
Visste forresten ikke at jeg var gravid før to uker senere...

❤️❤️

Jeg trodde jeg ville savne vin og øl nå i sommer. Men jeg og mannen hadde reker i går med alkoholfri hvit vin og på festival senere på kvelden hadde jeg alkoholfri øl. Og det var kjempegodt! Så da tror jeg at festivalene og rekene er reddet i sommer :)
Er veldig glad i Pepsi max. Drikker endel fremdeles men prøver å kutte ut mer og mer :)

<3Gutt&Jente 2005. Gutt 2008<3
Bonusbarna jente 2002&gutt 2006
<3 termin 06.01.15<3

Jeg fryktet også for at sommer og sol uten en iskald øl skulle bli kjipt, men clausthaler er jo faktisk veldig godt, så jeg har ikke savnet vanlig øl ett sekund :) Digg å kunne nyte en øl uten å kjenne antydning til beruselse :p

Har som regel ikke lyst på kaffi lenger pga kvalmen, savner morgenkosen med kaffi :(

Jeg fryktet også for at sommer og sol uten en iskald øl skulle bli kjipt, men clausthaler er jo faktisk veldig godt, så jeg har ikke savnet vanlig øl ett sekund :) Digg å kunne nyte en øl uten å kjenne antydning til beruselse :p

Samme her, bare at jeg synes Carlsberg sin er fantastisk god :) og den smaker faktisk øl i forhold til mange alkoholfrie øler jeg har smart.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Å Kaffe <3 var det første jeg måtte slutte med, rett og slett for at jeg blir så kvalm når jeg har drukket kaffe. Men elsker lukta, smaken, og er egentlig ei skikkelig kaffekjerring. Med hjemmekontor har kaffe vært min beste kollega <3

Men ellers kjenner jeg ikke så mye savn :) Vet at de andre gangene jeg har vært gravid har jeg begynt å savne et glass vin å kose meg med, men har ikke merket noe til det enda. Og så spekematen og brien, da... Sukk... og roastbeef....

Jeg har ikke lyst på alkohol, men en kald Munkholm er godt i ny og ne, når det er en typisk "øl-situasjon" :D
Pepsi max og kaffe har vært mine store laster, og heldigvis har jeg ikke like lyst på brus lenger, så jeg drikker mye mindre enn normalt. Men unner med noen glass brus i helgene, orker ikke være helt nazi.... Kaffe er verre...drikker sikkert 3-4 kopper om dagen, men prøver å bytte ut mer og mer med koffeinfri....Prøver å holde meg til max 3 kopper vanlig kaffe om dagen; En dobbel dose i termos på vei til jobb, og en på vei hjem fra jobb....Har ganske lang vei å pendle, så de kaffekoppene er ofte avgjørende for at jeg ikke blir for trøtt i kø o.l :)

Fant ut her om dagen at en dl espresso er innenfor anbefalt maksdose koffein, og en enkel espresso er bare rundt tre cl, så når jeg er på jobb unner jeg meg til tider to-tre enkle americano fordelt utover dagen :) Men er den "vanlige" kaffen jeg liker best og higer mest etter, satser på koffeinfri kaffe fra samme kaffebrenneri som jobben bruker skal gjøre susen smaksmessig :p

Litt merkelig at sånne småting i hverdagen er noe jeg skal henge meg sånn opp i, kaffe liksom...er jo egentlig et luksusproblem at jeg ikke er kvalm og dårlig og fortsatt har lyst på kaffe!

Samme her, bare at jeg synes Carlsberg sin er fantastisk god :) og den smaker faktisk øl i forhold til mange alkoholfrie øler jeg har smart.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Samme her, er også glad i godt øl fra før, og synes heldigvis det finnes en del bra alkofritt å velge mellom nå! Clausthaler hveteøl, Munkholm bayer og Nanny State er alle gode å kose seg med i sola, synes jeg! :cool:

Jeg klarer ikke kaffe lenger :P Drakk 2-3 kopper til dagen før jeg ble gravid. Nå kan jeg ta en latte innimellom... Men orker ikke vanlig svart kaffe. Igrunnen like greit siden vi ikke bør drikke for mye :)

Jeg har allerede mistet lysten på kaffe.. Kunne drikke flerfoldige kopper kaffe før.. Nå klarer jeg såvidt en, og den gjør meg uggen :(

Back
Topp