LilleLisska
Forumet er livet
av Shetland Sheepdog og Japansk Spisshund?
Og koffer?
Mamma skal ha sæ en liten sak [;)]
Ho like begge rasan, og har i det siste kikka litt på Sheltie,
men fikk litt sansen for Japansk Spisshund i dag [:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MJTbebis09
Jeg vil anbefale mammaen din om å gå inn her: Canis å lese om begge rasene.[:)] Da ser hun hvilke egenskaper de har, og hva som kan passe best til henne.[:)] En kan ikke velge hund ut i fra hvordan de ser ut, eller etter å ha møtt en eller to av rasen, ei heller basere seg på hva andre mener om rasen. Det kan i værste fall føre til at hun blir sittende med en hund hun ikke orker med, og hunden reiser til hundehimmelen....[&o] Det er alt for mange sånne hundeskjebner... Dessverre.. Inne på canis er det også en rase velger som kan si noe om hva som kan passe til henne, ut i fra hva hun svarer på spørsmålene som blir stilt[:)]'
Ønsker din mor masse lykke til[:)] Det er så mye glede med hund!![:)] VI har 4[:D]

ORIGINAL: ¤GravidLisska¤
Leste at japansk spisshund kunne læres opp til å ikke bjeffe, og e veeldig lærevillig i ung alder.
Den skal ikke stresses (men ingen hunda skal stresses) og elske å være sammen med unga.
Den tilpasse sæ all slags liv. Man må bare være "streng". Altså mene det man "sir" til den.. [:)]
ORIGINAL: *madammen*
Jeg kjenner ikke til Shetland Sheepdog, men vi har hatt japansk spisshund.
Verdens nydeligste hund!! En skikkelig bamse!
...men det er mye hund i lite format.....
Han krevde mye trening og mosjon, og var gretten med andre. Han var veldig på vakt, og bjeffet lett...
Savner han veldig, for han var en drøm da han bare var med oss, men slik var han jo dessverre ikke hele tiden.....
Må jo bare vise bilde fra da han var 10uker gammel..
*mimre mimre*....
ORIGINAL: Neathey
utseende messig ville jeg valgt en sheltie..lettere å holde ren,eller den ser renere ut da den ikke er hvit[;)]
men utifra fra jeg har erfart ville jeg aldri hatt noen av disse rasene,men nå er det ikke jeg som skal ha heller.
Håper hun blir fornøyd med valget[:D]
ORIGINAL: Neathey
utseende messig ville jeg valgt en sheltie..lettere å holde ren,eller den ser renere ut da den ikke er hvit[;)]
men utifra fra jeg har erfart ville jeg aldri hatt noen av disse rasene,men nå er det ikke jeg som skal ha heller.
Håper hun blir fornøyd med valget[:D]
ORIGINAL: Fridasinmamma
Både jeg og søsteren min har japanere[;)] Kjempesosiale hunder! Veldig selskapssyke.. skikkelige "sofa"hunder[;)] Med det så mener jeg ekstremt kosedyr!
De bjeffer litt da.. som andre småhunder.. men det kan man klare å tone ned ganske så mye! Min bjeffer ved varsling og når han er glad[:)]
Ikke aggresiv! Og ikke kjent for å være det heller[:)]
Rart det der.. jeg og sto mellom disse to hundene da jeg skulle velge rase.. også søsteren min sto mellom shetland eller japaner.. men begge valgte japaner til slutt! Synes ofte shetlandere kan bli litt for "klengete".. de fotfølger deg jo[:D]
Legger ved et bilde av gutten min sammen med datteren min: Nyyyyyyyyyyyyydelige hunder synes jeg da[:)] Han her er ganske stor for å være japaner da.. ca 40 cm høy