Ka type mor er du *insp*

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
På oktober gruppen har de en sånn tråd, synes den var litt artig, forskjellige mødre rundt om.
Eg kan være avslappet til tider, steriliserer ikke smokken før kvar gang den blir brukt, men steriliserer der i mot flasker Og flaske utstyr for kvar gang. Eg bryr meg om hva andre mener ang oppvekst, men etter eg har tenkt det over går eg som regel etter hva eg synes er best for min unge. Eg ligger hun for seg selv en stund, men har hun stortsett på armen hele dagen. Eg lar hunden lov å være med babyen (selvfølgelig alltid under nøye oppsyn!). Hun har gått på overnattings besøk en gang allerede og eg liker å få litt fri med barnepass, selv om det ofte går i å tenke korleis det får med hun, eg liker derimot ikke hvis andre folk bestemmer hvor lenge de skal passe hun, det skal være opp til meg. Ellers vil eg selvfølgelig det beste for hun alltid og er veldig kjærlighetsfylt og kosete mamma.

Synes du høres ut som en god mor :)

Jeg vil si jeg stort sett er kjærlig og forståelsesfull, og liker å finne på ting. Jeg steriliserer heller ikke smokken mer enn jeg må, men samtidig er jeg hønemor og nervøs mtp sikkerhet her og der. Jeg liker å få barna til å le :) og har et avslappet forhold til mat og sukker etc.

Synes du høres ut som en god mor :)

Jeg vil si jeg stort sett er kjærlig og forståelsesfull, og liker å finne på ting. Jeg steriliserer heller ikke smokken mer enn jeg må, men samtidig er jeg hønemor og nervøs mtp sikkerhet her og der. Jeg liker å få barna til å le :) og har et avslappet forhold til mat og sukker etc.
Takk det gjør du også :D

Sterilisere ikke alltid smokken, men flasker. Liker å finne på ting med barna. Nyter barnefri en gang iblant uten dårlig samvittighet. Liker å tilbringe siste tid før leggetid på sofaen med begge gullungene og bare roe ned etter dagen

Jeg vet ikke helt hvordan jeg blir jeg, siden jeg kun har vært mamma i 4 mnd :) men foreløpig er jeg veldig avslappa ihvertfall. Vi steriliserer flasker enda, men det er jo pga melkeprotein og ikke bakterier. For bakterier mener jeg er viktig (med måte så klart). Jeg har ikke problem med at andre passer henne litt, men jeg savner henne fort bare pappaen er ute på trilletur. Og det er han ofte nå når han har permisjon (jeg skal skrive bachelor). Jeg får vondt når hun gråter, og smelter fort når hun smiler/ler/koser/snakker. Koser meg mer og mer i mammarollen, og gleder meg til mye rart :) et av mine beste minner med min mor er at vi bakte så masse sammen, det elska jeg! En gang vekka hun meg "midt på natta" (kl 22-23) for å bake muffins, og det var så stas! Tenk å være så klin gærne å bake/spise muffins så sent da. Jeg syntes det var galskap, men så spennende og fint. Gleder meg til å skape slike minner med vesla :)

Jeg er nok en avslappet mamma, men bestemt på hvordan vi skal ha det og liker å ha full kontroll. Jeg liker rutiner og prøver å holde de. Som at lillebror bader og legger seg til 18-18:30.
Jeg bruker ikke barnevakt hvis det ikke er helt nødvendig. Det er jeg eller pappaen som passer han for det er oss han knytter bånd til og kjenner.:) barnevakt kommer senere. Koker flasker såklart. Koker smokker hvis de har falt på gulvet.
Jeg er ikke så glad i å leke og spille spill. Jeg liker å være aktiv med barna. Ute i skog og mark, trene o.l. Jeg liker å stimulere til utvikling.:)
Jeg har alltid tid til å kose, og jeg er veldig sterk og bærer alltid når det trengs. Kan bære lenge.:)

Jeg er forståelsesfull og omsorgsfull, og liker i hvert fall selv å tro at jeg er veldig avslappa og for det meste god på å værekonsekvent ;), liker fangkos og tull og tøys, veldig fan av faste rutiner.. glad i å lese og synge. hmm ja.. Liker å være ute i skogen og finne på ting ute!

En noe vimsete mamma da, som ofte må snu og kjøre hjem igjen for å hente matpakke osv :D

Jeg er også en av de avslappede mammaene. Jeg er opptatt av å gi han frihet til å utforske verden, og er ganske påvirket av min bakgrunn i Montessoriskolen. Vi er på babysvømming, babysang og barseltreff, og besøker besøksgårder og går turer med hundene. Så han blir en sosial baby. Synes personlig det er alt for tidlig med barnevakt over flere timer, men har av nødvendighet hatt pass til han en time om gangen, noen ganger (samme person som har passet han). Jeg lar hundene ha nærkontakt med babyen, og skyller biteleker mer enn jeg steriliserer dem. Prøver å finne en balanse mellom styrt og fri aktivitet. Han ligger mye for seg selv og utforsker leker og andre gjenstander i hjemmet, samtidig som jeg leser, synger og leker med han i løpet av dagen.

Back
Topp