Huff daDet var 1 sædcelle og den var død.. Legen sa han var steril..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff daDet var 1 sædcelle og den var død.. Legen sa han var steril..
Vi har fått en legetime. Legen er ein eldre kar, som ikkje alltid virker heilt oppdatert. Så eg e litt redd for at han bare seie at sånn e det. Men eg tenker å bestille time på volvat. De må finne ut koffor og om det kan gjøres nåke.Det var leit å høre. Håper han skal til utredning og at dere finner en løsning på problemet. Ikke gi opp! Det er ikke sikkert alt håp er ute riktig enda. Masse lykke til!
Takk! ;-) Har hørt om purvis. Prøver oss her i Bergen først!Masse lykke til! Anbefaler disse. Ekspert på området. http://www.andrologisksenter.no/ansatte/
Ikke gidd å bruk tid på uinteresserte leger. Så enig med det at det er lurt å bestill en time privat.Vi har fått en legetime. Legen er ein eldre kar, som ikkje alltid virker heilt oppdatert. Så eg e litt redd for at han bare seie at sånn e det. Men eg tenker å bestille time på volvat. De må finne ut koffor og om det kan gjøres nåke.takk!
Ikke gidd å bruk tid på uinteresserte leger. Så enig med det at det er lurt å bestill en time privat.
I mellomtiden kan det være lurt å innhente informasjon fra foreldrene hans. Om han f.eks var veldig syk som barn eller om han noen gang har blitt utsatt for en "traume" mot kjønnsorgan. (F. Eks spark). Det er noe han kommer til å få spørsmål om vil jeg tru, så da er det greit å ha info.
Det skal eg sjekke ut, takk for tipset!Kan anbefale Hausken hvis dere er i Bergen, de driver vel med TESA, gjør de ikke? Situasjonen kan endre seg veldig bare man får snakket med eksperter. Håper dere finner en løsning dere er komfortable med!
Ååå tusen takk!!!Ville bare innom å si at her har mannens prøver vært veldig varierende. Under utredningen var den ok. Men på forsøket (da jeg hadde egguttak) så leverte han en prøve som var helt død, de fant ikke en eneste levende celle. Han ble bedt om å prøve å ta en til (stakkars - 2 på rappen på sykehuset). Men med den andre prøven klarte de å fiske ut 5 celler som ble brukt til icsi befruktning. Jeg ble gravidIkke gi opp håpet! Krysser fingre for dere
![]()
Ååå tusen takk!!!
Det hjalp!!!
Dette e den andre han tar, men den første var ikkje som normal uansett. Den va rar og det var veldig lite.
Eg håper på bare ett par stk!
Eg tenker at siden det var 1 (selv om den va død) må det no være en ørliten sjangse!
Takk :-D
Hyggelig å kunne gi håp! Jeg hadde ikke akkurat troa selv når vi fikk den beskjeden. De fem de fant i den andre prøven tror jeg ikke at kunne bevege seg selv, men selve cellen var ok. Så da gikk det med icsi. Tre egg ble befruktet, to på frys. Og har nå 17 ukers frysegull i magen!
Jeg heier på dere! Legene er så flinke nå, og de finner løsninger på det meste![]()
Jeg kjenner også ei hvor første ICSI forsøk ble avbrutt fordi de ikke fant noen sædceller. Noen måneder etter greide de å finne noen, og fikk gjennomført et vellykket ICSI-forsøk. Så sånt kan endre seg - og som sagt kan sædceller også bli forsøkt hentet direkte fra testiklene med TESA hvis sædprøvene ikke gir resultater. Så det er hvertfall ikke vits å gi opp før man har vært til samtale med de som virkelig kan dette, det er utrolig hva man kan få gjort i dag. Samtidig finnes det jo noen uheldige som det ikke går an å hjelpe (helt sterile), men da kan man jo vurdere donorsæd. Men krysser fingrene for at dere ikke trenger tenke så langt!
Tusen takk for tips!Hvis dere er i Bergen og skal gå privat, så ville jeg heller brukt pengene på Hausken enn på Volvat. De er vant med både ICSI og tesa. Vi har vært der og vært veldig fornøyde!
Lykke til!
Hvordan gikk det?Legetime idag! Kjenner eg kvir meg...
Vi beholdt timen hos fastlegen, ville teste det først. Gikk inn kampklar, men han ville faktisk hjelpe. Det virket ikkje sånn på telefonen. Problemet e bare at han har ikkje peiling.....Hvordan gikk det?