Køkultur

SHS

Elsker forumet
I går skulle jeg ha 5 ting på butikken. Stod og rugget i vogna, fordi jeg hadde en urolig unge. Ville bare hjem og gi han melk fortest mulig.

Så kommer det en gammel mann. Antageligvis pensjonist og GOOOOD tid :p Spør om han kan komme før meg i køen, fordi han bare skal ha en ting. Jeg sa nei og forklarte at jeg ville bli fort ferdig, fordi jeg hadde en urolig unge.

Etterpå kom den dårlige samvittigheten. Burde jeg ha sluppet han frem? Eller er det greit å si nei? Hadde jo vært annerledes hvis jeg hadde en full handlevogn, men det hadde jeg altså ikke.

I går skulle jeg ha 5 ting på butikken. Stod og rugget i vogna, fordi jeg hadde en urolig unge. Ville bare hjem og gi han melk fortest mulig.

Så kommer det en gammel mann. Antageligvis pensjonist og GOOOOD tid :p Spør om han kan komme før meg i køen, fordi han bare skal ha en ting. Jeg sa nei og forklarte at jeg ville bli fort ferdig, fordi jeg hadde en urolig unge.

Etterpå kom den dårlige samvittigheten. Burde jeg ha sluppet han frem? Eller er det greit å si nei? Hadde jo vært annerledes hvis jeg hadde en full handlevogn, men det hadde jeg altså ikke.
Hadde sikkert hatt dårlig samvittighet etterpå selv. Men bare for at de er gamle kan man ikke slippe folk fram i køa hele tiden. Ikke tenk på det du :)

• Liker
Reactions: SHS
Jeg syns det er helt greit å si nei, det er jo ikke din "feil" at du havnet før han i køen. Selv om det ikke er nødvendig å begrunne avslaget synes jeg ikke han har rett til å bli sur. (Ikke at jeg tror han ble det) Jeg hadde nok sluppet forbi om det var noe som sa de skulle rekke bussen eller lignende selv om det egentlig ikke passet å slippe forbi, men ikke bare fordi han kun hadde en vare.

• Liker
Reactions: SHS
Du hadde ikke akkurat storhandel så ville ikke tenkt på det! Annerledes om du hadde hatt ei diger kurv full med varer... Hadde han rukket å betale sin vare mens du la dine opp ;)

Gamle slipper jeg skjeldent forbi fordi dem er så frekke. Så gidder ikke. Å når du har så få varer ser jeg ikke problemet. Og man kan ikke slippe alle forbi. Da blir man stående.

Lov å spørre og lov å si nei du hadde jo en grunn til å si nei da...

Han hadde nok mer enn nok med tid. Ikke tenkt på det engang.

Altså, når du har en urolig unge så syns jeg du automatisk bør gå foran. :P

Som regel slipper jeg folk fram som har veldig lite, hvis ikke er det fordi jeg er stresset og har dårlig tid.

Jeg ville sikkert også hatt dårlig samvittighet som deg, men av og til så må man være litt egoistisk. Helt ærlig syns jeg han burde vært litt mer oppmerksom når du står der med et urolig barn i vogna, og burde skjønt at man ikke kan spørre da. Og du hadde jo bare fem ting å handle.

Gamle slipper jeg skjeldent forbi fordi dem er så frekke. Så gidder ikke. Å når du har så få varer ser jeg ikke problemet. Og man kan ikke slippe alle forbi. Da blir man stående.
Enig :-)

Han så sikkert ikke at du hadde så få varer, da er det jo greit å spørre.
Og helt greit å avslå, hvis du faktisk har dårlig tid.

Nei det syns jeg absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for! Hadde du hatt full kurv så kanskje. Ikke tenk på det :)

En dag er man selv gammel, hadde nok selv ønsket å bli sluppet forbi da

Sent from my iPhone using BV Forum

Signerer de fleste over her!
altså har man en urolig unge/baby vil man jo som regel komme seg hjem fort og ville heller sluppet deg foran meg i køen!

ting hadde jo selvsagt stilt seg anderledes om du hadde hvert på ukeshandling/storhandling!

så absolutt ikke noe å ha dårlig samvittighet for! :)

Den dagen jeg blir gammel og skrøpelig kommer jeg til å slippe småbarnsmødre/fedre med urolige barn foran meg i køen, selv om de har kurven full og jeg bare skal ha 1-2 ting. ;) blir jeg skikkelig skrøpelig har jeg sikkert en rullator jeg kan støtte meg på mens jeg venter ;)
Så jeg syns absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet, selv om jeg nok hadde fått litt dårlig samvittighet selv i en slik situasjon :)

Back
Topp