København med barn og tenåring

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Jeg og kjæresten skal til København med båten i sommer. Planen er å ta båten fra Oslo og ha 3 overnattinger.
Vi skal på Den blå planet og Tivoli.
Tips til andre ting som kan fenge både tenåring og minste på 3?
Vurderer hvert vårt hotellrom med hver våre barn, noen som vet noen sentrale og billige hotellet vi kunne sjekket ut?
Veldig takknemlig for tips! :)

Vi har vært en del i zoo også, men mine var ikke tenåringer da, men det er ett flott sted og koselig å vandre rundt der. Ellers har vi vandret i byen, vært på legobutikken, der kunna man også sitte og bygge; Om dere er interessert i det. Aner ikke hotell, er lenge siden vi var der flere netter, de siste gangene har vi kun tatt båt over og tilbake dagen etter.

Jeg og kjæresten skal til København med båten i sommer. Planen er å ta båten fra Oslo og ha 3 overnattinger.
Vi skal på Den blå planet og Tivoli.
Tips til andre ting som kan fenge både tenåring og minste på 3?
Vurderer hvert vårt hotellrom med hver våre barn, noen som vet noen sentrale og billige hotellet vi kunne sjekket ut?
Veldig takknemlig for tips! :)
Wake Up Copenhagen er et billig "no frills" hotell, men rent og pent. Ikke så store rom, men akkurat det man trenger når man ikke skal henge for mye på hotellet. Vi har i hvert fall vært fornøyd. Hadde familierom sist og det var en del større. Det ved sentralstasjonen(Hovedbanegården) ligger sentralt, men likevel i et rolig område.

Jeg ville nok ha valgt Rosenborg slott (kronjuvelene er her, men man kan se slottet også) og Runde tårn. Evt vaktskifte på Amalienborg.

Et alternativ til Tivoli er Bakken. Krever en liten tur med S-tog, men er veldig idyllisk!

En båttur på kanalene er skikkelig turistgreie, ja, men i fint vær, du verden så hyggelig for store og små. Da får man sett mye også:)

Back
Topp