Kålrotstappe..

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Hvordan gjør jeg det? (fra grunnen)[8|]

en kålrot,2 poteter smør og salt og pepper. kjenner deg fram[:D]

Jeg bruker litt melk og mel i + salt og pepper.
Skal du ha komla???

Jeg bruker bare kålrot.. Skrell den, skjær den i biter og kok til de er møre. Mos dem og ha i fløte til du får den konsistensen du vil ha. Kok opp og smak til med salt og pepper.

Ta en kålrot. Skrell den og skjær den i mindre biter Kok den sammen med en skrelt potet. Hell av vannet. Mos så grovt som du ønsker å ha stappen. Tilsett salt, pepper og litt MUSKAT(veldig viktig synes jeg). Deretter rører du inn en spiseskje smør.

Noen liker å spe med litt fløte også, men jeg liker den best "naturell"

God apetitt!!

SINNSYKT godt! nam nam [8D]

Mannen min har så lyst på sånn, men jeg har aldri laget det før..
har en kålrot liggende i kjøleskapet som ser veldig fristende ut å spise rå, men han ville jo ha den som mos, da..

Går det an å raspe før jeg koker den slik at den blir lettere å mose?
Eller er det bare i mitt forskrudde lille hode at sånne ideer fungerer fint?[8|]

Det vet jeg ikke har altid den i terninger så må den koke i minst en time.

Jeg er nemlig IKKE sterk i hendene.. har slitt endel med det etter mange år med senebetennelse på skolen [8|]
Derfor jeg lurte på å raspe først...
[8|]

Har du stavmikser? Bruk den i så fall,ellers er ikke kålrot så hardt når den er skikkelig kokt.

Da har du den ferdig kokt til mannen din kommer hjem så tar han det. Skal bare moses og ha oppi det du vil da så er den ferdig er gjort på 5 min.
Er kokingen som tar tid. Jeg skal prøve fjordland sinn neste gang. Får den aldri til sånn mamma har den og den er så god. [:D]

http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7777&mnu1=&mnu2=
eventulet her
http://www.matprat.no/RecipeResult.aspx?txtFreetext=k%c3%a5lrotstappe&ddlFolder=&ddlIngredientGroup=

takk for tips!

Godt at det finnes folk som har mer husmorerfaring enn meg[;)]

Ellers er jeg en RESER på Toro-mat, da[8D]

Bare hyggelig- og jeg har spist pose-ertesuppe til middag i dag [;)] Med litt kokt potet oppi blir det slett ikke verst...

Dette er den beste oppskriften på kålrotstappe

! stort hode Kålrot
5 gulerøtter
5 poteter
Skreller dette og skjærer de i små biter lettere å mose la det koke en god time, mos det med stavmikser ha oppi ca 1 dl melk eller fløte salt, pepper og muskat Nydelig

Hilsen KOKKEN

hihi[:)]

mamma sin kålstapp er verdens beste...[;)]

Måtte bare føye til en vri.
2 deler kålrot og 1 del persillerot.
Kokes mørt. Moses med fløte og salt og pepper etter smak. Kok opp.
Gratineres i ommen med ost på toppen. Nam-nam

nam nam....

nå fikk jeg lyst på pinnekjøtt!!!!!!!!!
hurra for at det snart er jul. men det er likevel så lenge til...buhu. jeg vil ha pinnekjøtt nå!

ORIGINAL: kr.sand

nam nam....

nå fikk jeg lyst på pinnekjøtt!!!!!!!!!
hurra for at det snart er jul. men det er likevel så lenge til...buhu. jeg vil ha pinnekjøtt nå!

Nam nam...Pinnekjøtt *vann i munnen*
Pinnekjøtt er så godt!!!!!!![:D]

Back
Topp