kålrabistappe hjelp?

x1xynnor

Flørter med forumet
Kan noen si meg hvordan jeg lager en skikkelig god en? Og har noen oppskrift på iskonfekt?

Mos kålrabi (og gjerne en gulrot eller to), tilsett litt melk/fløte og litt fett fra pinnekjøttet[;)]  Og selvfølgelig en god dæsj med salt og pepper[:D]

(og hvis du ikke spiser pinnekjøtt, da vet jeg ikke helt[8D])

Har ikke noe eksakt oppskrift.. Mn kan fortelle deg hva vi bruker i stappa :)

Kutt opp og kok kålrabien. Når den er mør, mos den med stavmikser eller lignende.. Ha i pepper og smør. Gjerne litt salt også om maten fra før ikke er så salt! Vi pleier ikke det om vi har det til f eks pinnekjøtt :)

og i jula har vi ekstra mye smør, da blir den ekstra god :)

Signerer begge- men pleier ha i en skje med mel og sammen med smører før jeg moser alt;) for konsistensen sin del- men husk å la det koke opp etterpå da så melsmaken forsvinner;)

ps: bruker dog ikke potet eller gulrot;)

kok kålrabi mør- hell av vannet, hiv på en spiseskje smør og et par med mel. Salt og pepper og så mose, tilsett fløte eller melk under oppkok til ønsket konsistens;)

bruker kålerot, gulerøtter,salt og pepper, og fløte.

her moses kålrot, så tilsetter jeg en liten "dæsj" TYKK hvitsaus, salt, pepper og muskatnøtt[:)] verdens beste stappe!!!

ORIGINAL: belovedBeBelille

her moses kålrot, så tilsetter jeg en liten "dæsj" TYKK hvitsaus, salt, pepper og muskatnøtt[:)] verdens beste stappe!!!

Sånn brukte mormor også å lage den, og mamma gjør det slik nå [:D] (jeg lærer!)

Lager tykk hvitsaus og blander det med den moste kålroten, men for å balansere smaken så har vi gjerne litt sukker oppi i tillegg til salt, pepper og muskatnøtt. Blir deilig og kremete i konsistensen! Nam!

kålrot, litt potet og gulrot, smør, fløte, pinnekjøtt-sjy, salt og pepper

Her fant jeg en oppskrift som jeg skal prøve meg på (har aldri laget det før).
Her er det videoinstruksjon også, hehe

http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=169649

Back
Topp